Gå videre til innhold
Samsung presenterer Galaxy S5 − mobilen som fokuserer på det som betyr mest for deg

Pressemelding -

Barcelona, Spania, 24. februar, 2014 - Samsung Electronics lanserer nå femte generasjon i Galaxy S-serien – Samsung Galaxy S5, designet med fokus på det viktigste for forbrukerne. I nye Galaxy S5 er viktige funksjoner som forenkler hverdagen forbedret, og brukerne får en bedre opplevelse.

– Med Galaxy S5 går Samsung tilbake til det grunnleggende og fokuserer på å levere det som betyr mest for kundene, sier Stig-Ove Langø, Sales Manager Telecom i Samsung Norge. – Kundene vil ha et mobilverktøy som inspirerer og hjelper til med å forbedre hverdagslivet. Galaxy S5 representerer en klassisk design med viktige og nyttige funksjoner som fokuserer på å levere den ultimate smarttelefonen.

Nye Galaxy S5 kombinerer et avansert kamera, rask tilkobling og dedikerte treningsverktøy med funksjoner for forbedret sikkerhet.

Fang de viktigste minnene
Å fange og ta vare på verdifulle minner er i dag en av de viktigste funksjonene for en smarttelefon.  Galaxy S5 har et 16 megapiksler kamera med svært gode funksjoner, forbedret meny og et brukergrensesnitt som gjør det enkelt å ta, redigere og dele bilder.

Galaxy S5 har verdens raskeste autofokus, opp til 0,3 sekunder. Avansert High Dynamic Range (HDR) gir naturlig lys- og fargegjengivelse uavhengig av situasjon og forutsetninger. Ny selektiv fokus-funksjon gjør det mulig å fokusere på spesifikke områder av et objekt og samtidig gjøre bakgrunnen uskarp. Takket være den nye funksjonen behøver ikke brukeren lenger spesiallinser for å skape en såkalt DOF-effekt (Depth of Field).

Den raskeste tilkoblingen
Nye Galaxy S5 tilbyr markedets mest avanserte LTE-opplevelse og Wi-Fi-ytelse. Galaxy S5 støtter femte generasjons Wi-Fi 802.11 ac og 2X2 MIMO, samt de fleste LTE-frekvenser med kategori 4-standard. For brukere som vil ha enda raskere tilkobling har også Galaxy S5 funksjonen Download Booster, en Wi-Fi-teknologi som gjør hastigheten enda bedre ved å kombinere Wi-Fi og LTE. Uavhengig av hvor man befinner seg tar Galaxy S5 i bruk den raskest tilgjengelige hastigheten.

Kom deg i aktivitet
Med den forbedrede versjonen av S Health 3.0 tilbyr nye Galaxy S5 flere verktøy for å hjelpe mennesker til å trene og føle seg bedre. Funksjonen har en omfattende og personlig “fitness tracker” som hjelper brukeren til å følge med på treningen og enkelt holde oversikt over sin utvikling. Funksjonen inkluderer pedometer, mat- og treningsdagbok samt en ny innebygget pulsmåler. Brukeren kan i tillegg skreddersy sine opplevelser ved hjelp av et helt økosystem av tredjepartsapplikasjoner, og integrere sin Galaxy S5 med de nye Gear-produktene for treningsveiledning i sanntid.

Moderne og glamorøs design
Nye Galaxy S5 blander Samsungs klassiske design med moderne trender for å passe ulike kunders smak og interesser. Galaxy S5 har en bakside med et perforert mønster som skaper en moderne og glamorøs følelse. Mobilen kommer i en rekke ulike farger som Charcoal Black, Shimmery White, Electric Blue og Copper Gold.

Viktige sikkerhetsfunksjoner
Galaxy S5 er IP67 støv- og vannavstøtende. Mobilen har en fingerskanner som gir deg en sikker låsfunksjon og trygge betalingsmuligheter. Funksjonen Ultra Power Saving Mode gjør skjermen svart/hvit og slår av alle unødvendige funksjoner, noe som minimerer batteriforbruket.

Samsung Galaxy S5 kommer i butikk i april til anbefalt utsalgspris 5995 kroner. For detaljerte produktspesifikasjoner, se nedenfor.

Samsung Galaxy S5 Product Specifications:

Network LTE Cat.4 (150/50Mbps)
Display5.1” FHD Super AMOLED (1920 x 1080)
AP2.5GHz Quad core application processor
OSAndroid 4.4.2 (Kitkat)
Camera16MP (rear), 2.0MP (front)
VideoUHD@30fps, HDR, video stabilization
Video Codec : H.263, H.264(AVC), MPEG4, VC-1, Sorenson Spark, MP43, WMV7, WMV8, VP8
Video Format: MP4, M4V, 3GP, 3G2, WMV, ASF, AVI, FLV, MKV, WEBM
AudioAudio Codec : MP3, AMR-NB/WB, AAC/ AAC+/ eAAC+, WMA, Vorbis, FLAC
Audio Format: MP3, M4A, 3GA, AAC, OGG, OGA, WAV, WMA, AMR, AWB, FLAC, MID, MIDI, XMF, MXMF, IMY, RTTTL, RTX, OTA
Camera featuresHDR (Rich tone), Selective Focus, Virtual Tour Shot, Shot&More
Additional featuresIP67 Dust and water Resistant
 Ultra Power Saving Mode
 Download Booster
 S Health 3.0
 Quick Connect
 Private Mode
 Kids Mode
Google MobileChrome, Drive, Photos, Gmail, Google, Google+, Google Settings, Hangouts, Maps, Play
ServicesBooks, Play Games, Play Newsstand, Play Movie & TV, Play Music, Play Store, Voice Search, YouTube
ConnectivityWiFi: 802.11 a/b/g/n/ac HT80, MIMO(2x2)
Bluetooth®: 4.0 BLE / ANT+
USB: USB 3.0
NFC
IR Remote
SensorAccelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, Hall, RGB ambient light, Gesture(IR), Finger Scanner, Heart rate sensor
MemoryRAM: 2GB
Internal Memory: 16/32GB
microSD slot up to 64G
Dimension142.0 x 72.5 x 8.1mm, 145g
Battery2800mAh
Standby time: 390 hrs / Talk time: 21 hrs
Photos and further information can be found at www.samsungmobilepress.com.

* All functionality, features, specifications and other product information provided in this document including, but not limited to, the benefits, design, pricing, components, performance, availability, and capabilities of the product are subject to change without notice or obligation.

* Android, Google, Chrome, Drive, Photos, Gmail, Google, Google+, Google Settings, Hangouts, Maps, Play Books, Play Games, Play Newsstand, Play Movie & TV, Play Music, Play Store, Voice Search, YouTube  are trademarks of Google Inc.

Kategorier

Samsung Electronics Co Ltd, Korea er en global leder innen teknologi og skaper nye muligheter for mennesker over hele verden. Gjennom kontinuerlig innovasjon utvikler vi SMART-TV, smarte telefoner, tablets, PC-er, skrivere, kameraer, kjøkken- og hvitevarer, LTE-systemer, medisinsk utstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 286 000 medarbeidere i 80 land med en omsetning på 216,7 milliarder dollar i 2013. For mer informasjon besøk www.samsung.no

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.