Samsung presenterer sin TV-lineup for 2021

Samsung presenterer sin TV-lineup for 2021

Fra MICRO LED og Samsung Neo QLED til monitorer og Lifestyle TV. Samsung redefinerer TV-ens rolle i hjemmet med muligheter som er relevante for forbrukernes nye behov og interesser.

Oslo, 3. mars, 2021 – Samsung viste i dag frem sin produktserie for 2021 under det virtuelle Unbox & Discover- arrangement. Folk bruker mer tid hjemme og Samsungs nyeste innovasjoner vil la forbrukerne få mest mulig ut av sine skjermer — og gi dem muligheten til å arbeide bedre, kommunisere mer effektivt og oppdage deres personlige interesser.

“Hos Samsung er vi stolte av å stadig innovere for å forbedre våre kunders hverdag. Gjennom de siste årene har teknologi som var kjekt å ha blitt et behov, samtidig som våre hjem blir våre kontorer, skoler, treningssentere og mere til" sier James Fishler, Senior Vice President, Home Entertainment Division, Samsung Electronics America. “TV-ens rolle i våre liv har vokst — og i 2021 vil Samsung fortsette å redefinere TV-ens rolle rundt behov og interesser til forbrukere.

I flere tiår ble TV-er sett på som en måte å se film og serier på; nå er TV-er konferanserom og treningssenter. Ved det siste året å benytte seg av de mange funksjonene som er tilgjengelige for første gang har folk et nytt syn på hvilke roller TV-en spiller i deres liv.

Utover Samsungs innovative tilnærming til nye funksjoner, har Samsungs mange innovasjoner innen funksjonalitet og bildekvalitet gjort selskapet til den ledende globale TV-produsenten på 15 år på rad. I 2021 fortsetter Samsung banebrytende utvikling for å tilby forbrukerne ekstraordinære seeropplevelser.

MICRO LED kommer hjem

Med suveren lysstyrke, dype svarttoner og en fantastisk bildekvalitet, tilbyr MICRO LED-teknologien en banebrytende seeropplevelse som varer. Dens uorganiske lysdioder hjelper til med å forhindre fastbrenning og sørger for at skjermen holder seg levende hele dens levetid.

I 2018 introduserte Samsung MICRO LED i form av "The Wall" - et konfigurerbart system med moduler som kan nå utrolige 292 tommer for en opplevelse som ingen andre. Med sin integrerte fleksibilitet krever "The Wall" profesjonell installasjon hjemme eller på kontoret.

I 2021 tar Samsung MICRO LED-teknologien til et nytt nivå. Nå kan forbrukerne ta del av en ekstraordinær filmopplevelse hjemme, uten behov for profesjonell montering og installasjon. MICRO LED er tilgjengelig i størrelsene 110'' og 99'' globalt fra slutten av mars. En 88'' lanseres i høst; og en 76'' er tiltenkt i fremtiden.

MICRO LED kan kombinere 4 skjermer i én. Med 4Vue (Quad View) kan forbrukerne se på opptil fire innholdskilder samtidig. Hold deg oppdatert på flere sportssendinger samtidig, eller stream en «walkthrough» mens du spiller. MICRO LED gir livskraftig bildekvalitet i enorm skala.

Samsung Neo QLED passer de fleste hjem og interesser

Samsung utvikletSamsung Neo QLED for å forbedre seeropplevelsen, uavhengig hva du ser på. Samsung Neo QLEDs seeropplevelse er definert av en Neo Quantum Processor og nye Quantum Mini Led. Quantum Mini Led er kun 1/40 av størrelsen på konvensjonelle lysdioder, noe som gir ultrafin lysstyring. Med dype svarttoner, sterk lysstyrke og oppskaleringsteknologi som er smartere enn noen Samsung TV noensinne, leverer Samsung Neo QLED et ultrarealistisk bilde - enten du ser på en fotballkamp eller spiller på en av dine spillkonsoller.

Samsung Neo QLED tilbyr også funksjoner som forbedrer spillopplevelsen. Samsung Neo QLED og QLED tilbyr avanserte funksjoner som gjør dem til et fenomenalt supplement til neste generasjon spillkonsoller. I tillegg hjelper de nye modellene med Motion Xcelerator+ deg til å se praktisk talt alle detaljene med utrolig 4k klarhet, 120 bilder per sekund og en lav responstid på 5,8 ms.

For ytterligere å levere optimalisert spillytelse har Samsung også inngått et samarbeid med AMD for å utvikle den første TV-en med Freesync Premium Pro-støtte for både PC- og konsollspill for å levere en virkelig eksepsjonell HDR-spillopplevelse. I tillegg vil Samsungs nye Game Bar hjelpe spillere med raskt å overvåke kritiske aspekter ved spillet. Du kan bruke den til å få tilgang til Samsungs Super Ultrawide Gameview, som gir en ultrabred bildeforhold - som tradisjonelt bare er tilgjengelige på spillmonitorer.

For de som har en interesse for trening, gir Samsung Neo QLED, trening og sunn livsstil til hjemmet. I fjor, da folk ikke kunne gå på treningsstudioet, søkte mange opp måter å holde seg i form på hjemme. Samsung Health, er en omfattende trenings- og mindfulness-plattform som ble lansert våren 2020 som oppfylte dette behovet. Samsung Health hjalp oss med å holde oss i form med partnerapper for enhver form for kondisjonstrening og helseaktivitet, sammen med sømløs tilkobling til mobile enheter og wearables.

I 2021 tilføyer Samsung Health en Smart Trainer. Med et valgfritt kamera som selges separat, bruker Smart Trainer AI til å analysere din holdning og gi tilbakemelding i sanntid for å forbedre din form mens du følger instruksjonsvideoer. Samsung Health og Smart Trainer er foreløpig ikke planlagt introdusert i Norden.

I 2021 vil Samsung Neo QLEDs 8K-modeller (QN800A og QN900A) være tilgjengelige i størrelsene 65'', 75'' og 85'', mens 4K-modellene (QN90A og QN85A) vil inneha et enda bredere utvalg, fra 50''.

TV-teknologi som reflekterer din stil innendørs eller utendørs

Dagens forbruker forventer opplevelser skreddersydd til deres eget behov, personlige smak og stil. Lifestyle TV-kategorien tilbyr skjermer designet for alle forbrukere, alle rom - i og utenfor hjemmet.

The Frame forvandler TV-en til et kunstverk som kan tilpasses for å passe til ditt interiør og din innredning. Med nytt partnerskap med kunstbutikker, som NAVA Contemporary og Etsy, har The Frame originale kunstverk som passer til individuelle smaker. Det inkluderer også AI-basert automatisk kureringsteknologi som anbefaler kunstverk basert på dine valg. Med abonnement* på Art Store kan du lage din egen personlige kunstsamling med et voksende bibliotek med over 1400 kunstverk fra verdenskjente institusjoner. The Frame har også økt fotolagringsplass fra 500 megabyte i 2020 til 6 gigabyte i 2021, slik at du kan lagre opptil 1200 bilder i UHD-kvalitet. Fra elskede klassikere til fantastisk fotografering, Art Store gir deg tilgang til en rekke innhold for å tilpasse rommet ditt.

I 2021 er det nye måter å tilpasse selve rammen på - fra nye monteringsalternativer som Slim Fit Wall Mount til fem rammealternativer. Samsung har også gjort rammen slankere enn noensinne: kun 24,9 millimeter tykk, omtrent samme dybde som en faktisk bilderamme.

Samsung tilbyr også en ny måte å vise 2021-rammen på, med My Shelf, et nytt tilbehør som slippes globalt senere i år, og som lar deg lage en skreddersydd vegg med personlige detaljer for å utfylle skjermen og innredningen din. My Shelf kan festes til størrelsene 55 tommer, 65 tommer og 75 tommer, og vil være tilgjengelig i fire ulike farger, herav beige, hvit, brun og svart.

For de som savner kinoopplevelsen, representerer The Premiere, bransjens første trippel laserprojektor med 4K-oppløsning, det neste steg innen hjemmekino. Tradisjonelle projektorer kan være klumpete og vanskelige å sette opp - og selv om de tilbyr en stor skjerm, er oppløsningen noen ganger langt ifra hos en vanlig TV. The Premiere sitt minimalistiske design, med avrundede kanter og en stoff-finish, passer pent inn i ethvert hjem. For å hjelpe forbrukerne med å bruke The Premiere hvor som helst i hjemmet, skal vi tilby rullbare skjermer optimalisert for The Premiere senere i år på Samsung.com. Da er det bare å plassere den rundt 5 tommer eller lenger fra en ensfarget vegg eller ALR-skjerm, og åpne popcornet.

I 2020 tok Samsung sin bransjeledende bildekvalitet fra hjemmet til hagen. Med The Terrace, Samsungs første utendørs TV, kan forbrukerne nyte bildekvaliteten, lydytelsen og smarte funksjoner utenfor fire vegger. Noe de kan gjøre bekymringsfritt; The Terrace er værbestandig, med en IP55-klassifisering for å beskytte mot vann og støv. Det er også enkelt å installere og enkelt å koble til kabeltjenester og et Wi-Fi-nettverk. The Terrace er tilgjengelig i 55”, 65”, og en ny 75” Full Sun-modell[1] kommer i tide til sommeren.

Skjermer som passer mange behov – fra produktivitet til spill

I 2020 endret skjermens rolle i hjemmet seg dramatisk. For mange betydde dette flere skjermer for flere ulike behov. Plutselig ble en skjerm som kunne brukes til å handle på nettet eller surfe på sosiale medier kritisk for hverdagen, ettersom forbrukerne brukte den til å få mest mulig ut av både arbeid, skole og lek.

For å oppfylle dette kravet, er Smart MonitorSamsungs første monitor som "gjør alt". Den kombinerer det beste fra monitor og TV. Smart Monitor er kompatibel med Wi-Fi, Bluetooth, Wireless DeX og Apple AirPlay 2, slik at forbrukerne kan jobbe hvor som helst uten å måtte koble til en PC. Med AirPlay 2 kan kunder streame, kontrollere og dele favorittinnholdet direkte fra iPhone, iPad eller Mac til skjermen. Når du trenger å slappe av, kan du glede deg over favorittprogrammene dine ved å slå på Smart TV-plattformen og få tilgang til dine foretrukne streaming-apper. Smart Monitor hjelper forbrukerne å holde seg produktive når de trenger det - og underholde dem når de trenger en pause.

I 2020 lanserte Samsung Odyssey G9-spillmonitoren - i år oppdaterer Samsung opplevelsen med en Quantum MiniLED-skjerm og førsteklasses spillfunksjoner. 1000R skjermkrumning, kombinert med Quantum MiniLED-skjermteknologi, gir spillere en opplevelse som ikke noen annen. Den nye G9 slutter seg til Samsungs komplette utvalg av buede og flate Odyssey-spillmonitorer.

For å muliggjøre en ny måte å lære og samarbeide på, introduserer Samsung Interactive Display Flip på 75-tommers, en digital tavle som du kan skrive, tegne og redigere. Flip gir muligheten til å jobbe med andre, enten det er i klasserommet, på kontoret eller hjemme. Med optimalisert 4K bildekvalitet og lettlest grafikk, kan et team på opptil 20 personer jobbe sammen og dele innhold i sanntid. Flip gjør det mulig for brukerne å se en kollega eller lærers presentasjon, noe som gir muligheten til å jobbe sammen selv om du ikke er i samme rom. Designet for å fremme større samarbeid, øke produktiviteten og muliggjøre en sømløs utveksling av ideer, er 75-tommers skjerm introdusert som et supplement til 55-, 65- og 85-tommers skjerm.

Lyd som matcher det visuelle

Samtidig som Samsung-TV-er tilbyr utrolig lyd, overgår ingenting hjemmekinoopplevelsen som man får av en Samsung-soundbar. 2021-serien inkluderer eksklusiv Q-Symphony-teknologi, som synkroniserer lyd fra Samsung TV-en for å levere forbedret tredimensjonal lyd.

For en fullstendig, dyp og rik oppslukende opplevelse har Q950A bransjens første 11.1.4-kanallyd som bringer deg rett inn i sentrum av handlingen. Den nye Bass Boost-funksjonen lar brukerne legge til "mer boom" med et enkelt klikk. For de som vil spille musikk fra sine mobile enheter, gjør Tap Sound det så enkelt som å tappe lett med mobilen mot soundbaren. Og Q950A fungerer med flere stemmeassistenter, inkludert Amazon Alexa og Bixby, noe som gjør det enkelt å ta full kontroll over lytteopplevelsen. Tilgang til forskjellige tjenester varierer avhengig av region.

Produkttilgjengeligheten kan variere etter region.

* Medlemskap i Art Store kjøpes separat og medfører en kostnad.

For mer informasjon om Samsungs TV-produkter, besøk www.samsung.com/.

[1] Panel beskyttet opptil 6 timer i sollys ved 700 watt og 104 grader Fahrenheit; lysstyrken kan avta for å beskytte panelet med andre høye temperaturer og sollys.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsungs nyhetsrom på news.samsung.com

Corporate Communications & PR TV, lyd, hvitevarer +46 73 671 95 26

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.