Samsungs mobilsjef DJ Koh, her fra Samsung Developer Conference 2017.

Pressemelding -

Samsung presenterer sin visjon for IoT-opplevelser under Samsung Developer Conference

SAN FRANCISCO, CA - 18 oktober 2017 - Åpenhet og tilkobling er i fokus når Samsung i dag presenterer sin visjon bak selskapets Internet of Things (IoT)-plattform. På konferansen vil Samsung vise hvordan de skal samle alle sin IoT-tjenester i Smart Things-applikasjonen. Introduksjonen av Bixby 2.0 gjennom en Software Development Kit (SDK) vil videre gi en smaksprøve på hvordan Augmented Reality (AR) vil kunne skape nye muligheter og opplevelser for brukerne.

Med Project Ambience demonstrerer Samsung kraften som ligger i å kombinere IoT og intelligens gjennom konseptet "Intelligence of Things". Konseptet kan brukes på en rekke ulike ting, og gjør det mulig å koble tingene trådløst sammen og kommunisere på en personlig og intuitiv måte.

– For Samsung er det viktig å kunne levere innovative og sømløse opplevelser gjennom alle våre produkter, enten det er mobiltelefoner eller vaskemaskiner. Det er først når vi får produktene til å fungere sammen at vi kan vise hvilke fordelene det å være tilkoblet gir. Takket være et nært samarbeid med våre partnere og utviklere, kan vi sammen åpne døren til et større økosystem som både beriker og forenkler våre liv, sier Fredrik Pantzar, produktsjef for Samsung i norden.

Demokratisering av Internet of Things

På konferansen viser også Samsung hvordan deres eksisterende IoT-løsninger integreres i Smart Things-appen, for dermed å samle alle IoT-produkter på plattformen SmartThings Cloud. På den måten skaper man en enkel plattform hvor man trådløst kobler sammen tjenestene fra ett og samme sted.

Som et første skritt kommer SmartThings Cloud til å slå sammen alle Samsungs IoT skytjenester. Samsung Connect, Cloud og ARTIK Cloud blir dermed verdens største åpne IoT-økosystem når de samles under samme tak.

Med SmartThings Cloud får utviklere tilgang til en Cloud API med alle SmartThings-kompatible produkter. Man kan dermed bygge videre på tilkoblede løsninger for å nå flere personer.

Det vil også gi sikrere driftskompatibilitet og flere tjenester for bedrifter som utvikler kommersielle og industrielle IoT-løsninger.

Neste generasjons intelligens

Med Bixby 2.0, SDK og den integrerte AI-teknologien VIV, muliggjøres en dypere kobling, forbedret språkgjenkjenning og mer avanserte tjenester på flere produkter enn bare mobiltelefoner. Bixby SDK vil i starten bare være tilgjengelig for utvalgte utviklere gjennom et lukket beta-program, men med målsetning om å gjøres offentlig tilgjengelig om ikke lenge.

Fortsatt foran innen Augmented Reality

Samsung har alltid hatt et mantra om å utvikle banebrytende teknologi som skaper nye muligheter og opplevelser for brukerne, og dette understrekes gjennom satsingen på å drive utviklingen innen AR-teknologi.

Eksempelvis kan utviklerne nå bruke SDK til plattformen ARCore for å kunne gi millioner av Samsung-brukere AR på Samsung Galaxy S8, S8 + og Note8. Det strategiske partnerskapet med Google åpner nye forretningsmuligheter for utviklere, samtidig som de skaper best mulige brukeropplevelser for brukerne.

For mer informasjon om Samsung Developer Conference, besøk https://www.sdc2017.com eller følg @samsung_dev på Twitter.

Om Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med transformative ideer og teknologi. Bedriften omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, wearables, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, medisinsk utstyr, nettverkssystemer, og halvledere og LED-løsninger. For de siste nyhetene, besøk Samsung's nyhetsrom på news.samsung.com

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.