Samsung utvider sitt sterke utvalg av wearables og lanserer Samsung Gear Fit

Samsung utvider sitt sterke utvalg av wearables og lanserer Samsung Gear Fit

Barcelona, Spania – 25. februar, 2014 – Samsung Electronics Co., Ltd. lanserer nå Samsung Gear Fit, bransjens første bøyde, AMOLED-baserte wearable-produkt for aktive forbrukere. Gear Fit har en uslåelig kombinasjon av Samsung-teknologi og noen av de mest omfattende treningsverktøyene som finnes på markedet i dag. Brukeren kan trene og opprettholde sitt aktive liv, uten å sette stil eller mobil tilkobling til side.

– Samsung forstår at neste generasjons wearable-produkter må reflektere kundenes ulike interesser og behov, sier Stig-Ove Langø, Sales Manager Telecom i Samsung Norge. – Som et svar på dette fortsetter vi å utvide vårt utvalg av Gear-produkter med unike løsninger for flere behov. Nye Samsung Gear Fit er designet for å hjelpe alle forbrukere som ønsker et mer sunt og aktivt liv, uten at man må inngå kompromiss med sin personlige stil eller gå glipp av muligheten til å være tilkoblet under trening.

Uavhengig av om Samsung Gear Fit brukes sammen med andre enheter eller alene, gir den brukeren mulighet til å selv ta kontroll over sitt aktive liv, være tilkoblet hele tiden og aldri behøve å gå glipp av viktige øyeblikk.

En ultimat treningsløsning
Samsung Gear Fit er utviklet med en komfortabel passform som passer perfekt over håndleddet, samtidig som skjermen er et Super AMOLED-display som gir en svært god opplevelse. Samsung Gear Fit er mer enn et fitness-bånd, den hjelper også brukeren med å holde oversikt over innkommende samtaler, e-post, SMS, alarmer, planlegging samt en rekke ulike apper fra tredjepartsutviklere. Armbåndet kommer i flere ulike farger; svart, orange og grå mokka.

Med Samsung Gear Fit får brukeren tilgang til Samsungs overlegne wearable-teknologi med skreddersydd treningsveiledning i sanntid, noe som muliggjør individuelt tilpassede råd og treningsanbefalinger.

Gear Fit er basert på et egenutviklet RTOS (Real Time Operating System) og er kompatibel med en rekke Galaxy S-produkter.

Samsung Gear Fit finnes i butikk i april, og har anbefalt utsalgspris 1895 kroner. For mer detaljerte produktspesifikasjoner, se under.

Samsung Gear Product Specifications:

Display1.84” Curved Super AMOLED (432x128)
Additional
Features
Pedometer, Exercise, Heart Rate, Sleep, Stopwatch, Timer

Notifications (SNS, Call, E-mail, Apps)
 Schedule, Smart Relay, Media Controller
 Changeable Strap
 IP67 Dust and Water Resistant
ConnectivityBluetooth® v4.0 LE
SensorAccelerometer, Gyro, Heart Rate
Dimension23.4 x 57.4 x 11.95 mm, 27g
BatteryStandard Battery 210mAh
Typical usage3~4 days, Low Usage up to 5 days

Flere bilder av Gear Fit finnes her: www.samsungmobilepress.com/2014/02/25/Gear-Fit-1

Kategorier

Samsung Electronics Co Ltd, Korea er en global leder innen teknologi og skaper nye muligheter for mennesker over hele verden. Gjennom kontinuerlig innovasjon utvikler vi SMART-TV, smarte telefoner, tablets, PC-er, skrivere, kameraer, kjøkken- og hvitevarer, LTE-systemer, medisinsk utstyr, halvledere og LED-løsninger. Vi er 286 000 medarbeidere i 80 land med en omsetning på 216,7 milliarder dollar i 2013. For mer informasjon besøk www.samsung.no

Kontakter

For pressehenvendelser vedrørende mobil, nettbrett, PC og wearables, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Anja Aasegg Johannesen Gjelder journalister +47 916 16 329

Pressekontakt Trigger v/ Martin Grevstad Gjelder journalister +47 913 91 244
For pressehenvendelser vedrørende TV og lyd, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Sandra Dvergastein Gjelder journalister +47 468 44 397
For pressehenvendelser vedrørende monitor, minne og hvitevarer, vennligst kontakt:

Pressekontakt Trigger v/ Tobias Gausemel Backe Gjelder journalister +47 975 47 778

Samsung Electronics Co., Ltd. inspirerer verden og former fremtiden med innovative ideer og teknologi, omdefinerer verden for TV, smarttelefoner, bærbare enheter, nettbrett, kameraer, digitale apparater, skrivere, profesjonelle skjermer, ssd, minnekort, medisinsk utstyr, nettverkssystem, halvledere og LED-løsninger. Vi er også ledende innen tingenes internett gjennom, blant annet våre digitale helse- og smarte hjem-initiativ. Samsung har 319 000 medarbeidere i 84 land, og en årlig omsetning på nesten 1500 milliarder. For mer informasjon besøk www.samsung.no eller den offisielle bloggen news.samsung.com.