SAP supplerer kjernesystemet SAP S/4HANA med kunstig intelligens

SAP annonserte i dag en rekke forbedringer til sitt kjernevirksomhetssystem SAP S/4HANA og SAP S/4HANA Cloud som gjør det lettere for bedrifter å ta i bruk kunstig intelligens (AI) og robotteknologi, og tilpasse apper. Dette vil hjelpe bedrifter forbedre resultater, automatisere forretningsprosesser og forutse viktige forandringer i fremtiden. Med flere enn 100 hyllevareløsninger for prosessautomatisering, styrker den nye versjonen av SAP S/4HANA Cloud sin posisjon som den mest intelligente ERP-løsningen på markedet i dag.

De nye forbedringene oppnår målet til SAP som ble annonsert i 2018, som gikk ut på å automatisere 50 prosent av manuelle oppgaver i ERP-systemet de neste tre årene. Med SAP S/4HANA Cloud nå tilgjengelig i 40 land og på 22 språk, kan kundene knytte planlegging, analyse og utførelse sammen enda tettere. Kunstig intelligens brukes til å muliggjøre nye forretningsmodeller, tilpasse produkter og tjenester fra design til go-to-market. Eksempler på denne optimaliseringen er blant annet raskere simulering av kommersielle tilbud og 40% raskere utrulling av disse, redusert time-to-market for individuelle produkt- og tjenestevarianter med 10% til 20% og raskere implementering av kundetilbakemeldinger i produktutformingsprosesser.

Fordeler med økt hastighet på innovasjon og friheten til å velge skyleverandør

SAP S/4HANA og SAP S/4HANA Cloud er de eneste intelligente ERP-tilbudene som støtter integrerte, hybrid-scenarier, inkludert sky, privat sky og egne servere. For større fleksibilitet kan selskaper flytte til SAP S/4HANA Cloud i eget tempo, noe som gjør det mulig å migrere til skyen prioritert etter individuelle forretningsbehov. Bedrifter kan velge blant forskjellige moduler, blant annet avanserte prosesskjeder, grupperapportering, avanserte oppgjør og anskaffelser i skyen, samtidig som andre SAP S/4HANA ERP-muligheter i eksisterende miljøer beholdes. Dette gjør det mulig for bedrifter å foreta en inkrementell tilnærming, noe som gir hurtig gevinstrealisering.

For å ytterligere øke innovasjonshastigheten, planlegger SAP å tilby månedlige utgivelser av SAP S/4HANA Cloud i 2020. For å gi bedre valgmuligheter, planlegger SAP for SAP S/4HANA Cloud å kjøre på Google Cloud Platform i tredje kvartal 2019, og i fjerde kvartal, for å utvide sin globale rekkevidde til Kina, vil tjenesten også kunne kjøres i Alibaba Cloud, Kinas største offentlige skytjenesteleverandør. Dette vil bli fulgt av Amazon Web Services og Microsoft Azure, med planlagt ferdigstillelse i 2020.

Benytt intelligent ERP etter kun 90 dager

Mer enn 10 900 kunder har startet reisen til SAP S/4HANA. SAP S/4HANA Adoption Starter Engagement er nå tilgjengelig over hele verden for å hjelpe kundene i de tidlige stadiene av planleggingen – slik at de kan flytte til SAP S/4HANA på færre enn 90 dager.

For å støtte og hjelpe sine stadig flere partnere, tilbyr SAP de nå en 12 måneders fri tilgang til test- og demonstrasjonssystemer på SAP S/4HANA Cloud, samt kjøp av disse til en betydelig redusert pris.

Lær mer om SAP S/4HANA, start din SAP S/4HANA Cloud prøveperiode, bli med på SAP S/4HANA-bevegelsen og les mer “Move to the Cloud at Your Speed with SAP S/4HANA,” “SAP S/4HANA: The Best of Two Worlds,” “Not Your Parents' ERP” og “New SAP Cloud SDK Makes Developing Extensions for SAP Solutions Delightful.”

Opprinnelig pressemelding på engelsk.

Les mer om fordelene SAP-partnere nå får uten kostand.

• Data, telekom, IT

• kunstig intelligens
  • sky
  • den intelligente bedriften
  • enterprise system
  • erp
  • intelligent erp
  • alibaba
  • aws
  • google cloud
  • ai
  • cloud
  • sap s/4 hana cloud
  • sap s/4 hana
  • intelligent enterprise

SAP bygger forretningssystemer i skyen på plattformen SAP HANA® og er markedsledende innen bedriftsprogramvare. Vi hjelper bedrifter i alle størrelser og bransjer: 77 prosent av verdens transaksjonsbaserte omsetning går gjennom et SAP-system. Våre teknologier innen maskinlæring, IoT og avanserte analyseteknologier, gjør at alle bedriftskunder kan bygge intelligente bedrifter. SAP gir enkeltpersoner og organisasjoner bedre mulighet for å samarbeide og utnytte driftsinnsikt slik at de holder seg ett skritt foran sine konkurrenter. Vi forenkler teknologi for bedrifter, slik at de kan ta i bruk vår programvare som de selv ønsker – uten avbrudd. Vårt heldekkende tilbud av applikasjoner og tjenester gjør det mulig for mer enn 437.000 private og offentlige bedrifter å kontinuerlige tilpasse driften og sikre lønnsomhet. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og tankeledere, bidrar SAP til en velfungerende verden og forbedrer menneskers liv. For mer informasjon, besøk www.sap.com og www.sap.com/norway.

Pressekontakt Director Nordic Communications +46733587798

Ingrid Helsingen Warner