Stormberg er det mest bærekraftige varemerket i Norge i 2015

Stormberg er det mest bærekraftige varemerket i Norge ifølge norske forbrukere. Dette er resultatet av Skandinavias største bransjeundersøkelse om bærekraftighet, Sustainable Brand Index™, som er blitt gjennomført i Norge for tredje gang i år.

Stormberg vinner for andre år på rad, mens Tine tar andreplassen foran IKEA.

"Vi er ikke overrasket over at Stormberg tar førsteplassen igjen. Bærekraftighet står virkelig i sentrum hos varemerket Stormberg, og norske forbrukere har innsett dette", sier Erik Hedén, administrerende direktør for Sustainbale Brand Ingsight, selskapet bak denne varemerkeundersøkelsen.

Stormberg tar ikke bare førsteplassen, de sørger også for at gapet ned til andreplassen er påfallende stort. Petter Stordalen og hans Nordic Choice Hotels kan også skryte med ikke mindre enn fire varemerker på listen over de ti beste varemerkene i år.

Varemerkeundersøkelsen Sustainable Brand Index™ ble etablert i Sverige i 2011. Den ble første gang lansert i Norge, Danmark og Finland i 2013. Da ble 27 000 forbrukere intervjuet om sitt syn på 709 varemerker.

Om Sustainable Brand Index™

Sustainable Brand Index™ er Skandinavias største varemerkeundersøkelse om bærekraftighet. Det er en årlig varemerkeundersøkelse som dekker de største varemerkene i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Merkene blir valgt på grunnlag av markedsandeler, omsetning, antall ansatte og generell varemerkebevissthet.

• Sosiale spørsmål, allment

• stormberg

Sustainable Brand Insight work within the field of Sustainable Branding. Our Insight and Strategy products provide you with knowledge, understanding and ability to act on the future marketplace. Today, we help some of the leading Scandinavian brands place sustainability in the unique context of their brands.

Find out more: www.sb-insight.com

Follow us on: