Scandics kundesenter har vunnet Kundeserviceprisen to år på rad. Her er Ane Natvig, Camilla Elvenes og teamleder Martin Ervik med fjorårets seiersbevis. Kundesenteret har per dags dato 12 ansatte. Foto: Scandic Hotels Norge

Scandic vant Kundeserviceprisen for andre året på rad

Utropt til vinner av hotellklassen i Norges største undersøkelse av kundeopplevelser.

- Dette var utrolig gøy, og viser at det kontinuerlige fokuset vårt på å bli bedre har gitt avkastning, sier teamleder Martin Ervik på Scandics kundesenter etter å ha gått til topps i konkurransen for andre året på rad.

Kundeserviceprisen ble etablert i 2007 og har til hensikt å sette bransjen på kartet, løfte standarden, skape intern stolthet blant vinnere og deltakere og være en pådriver for gode kundeopplevelser i kundesenteret. Prisen er et samarbeid mellom SeeYou og Confex, og vinnerne ble utropt under en digital kåring torsdag 29. april.

Fire måneder og 25 vurderinger
Selve målingen av kundeopplevelser foregår over fire måneder, hvor "Mystery Shoppere" fra SeeYou kontakter deltakernes kundesentre på ulike måter. Hvert kundesenter som er med i målingen skal kontaktes 25 ganger i løpet av denne perioden, og får en vurdering på svar- og ventetid, velkomst og mottak, kundebehandleren og totalinntrykk.

Scandics kundesenter fikk 82,3 poeng totalt og 88,8 poeng på kundebehandleren, noe som var seier med klar margin foran de andre deltakerne i klassen. Snittet i klassen var på 66,4 i førstnevnte kategori og 72,3 i den andre.

- Det betyr mye for oss å få en slik anerkjennelse. Vi har stort fokus på kvalitet i samtalen med våre kunder, og lytter til et stort antall samtaler for å utvikle oss. I møtet med kundene er vi opptatt av å lytte til deres behov, gjøre vårt beste for å forstå problemet og komme med den beste tilgjengelige løsningen, sier Ervik - som bekrefter at det blir en digital markering av seieren fredag.

- Har bygget en kultur
Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Hotels Norge, Tine Birkeland Westby, gleder seg stort over at Kundeserviceprisen nok en gang endte opp hos Scandic. Hun berømmer kundesenteret og alle som jobber med kundeservice for hotellkjeden i Norge for deres solide innsats og imponerende tilpasningsevne.

- Det at vi får denne prisen for andre året på rad, viser at vi har bygget en kultur for å yte den beste kundeservicen her i Scandic. Det er veldig inspirerende, spesielt etter det som har vært et utfordrende år for alle som jobber i hotellbransjen, sier Birkeland Westby.

Les mer om Kunderserviceprisen og vinnerne i ulike kategorier her.

Relatert materiale