Oslo 06.06.2011

Kristin Dahle blir direktør for Scandic Vulkan

Kristin Dahle, er ansatt som hotelldirektør for Scandics nye storsatsning på Vulkan i Oslo. Hotellet som åpner i september 2011 inngår i den nye bydelen som nå tar form mellom Grünerløkka og St.Hanshaugen.

Kristin har vært regionsdirektør for Nord-Amerika i Innovasjon Norge i New York siden  januar 2007.
Hun har bred erfaring innen markedsføring, og har hatt ledende stillinger innen flere bransjer. Hun sluttet i sin stilling som Vice-President i Riche / Sturehof AB i Stockholm for å starte på New York-kontoret til Innovasjon Norge.
Før dette Kristin har 10 års erfaring fra ulike stillinger innen markedsføring og ledelse, primært i amerikanske selskaper som Bristol Myers Squibb-, Gillette og Eastman Kodak Company.

- Vi er utrolig glad for å ha fått Kristin med på laget. Hun har en unik internasjonal kompetanse, som vi vil dra nytte av i stor grad når vi åpner nettopp Scandic Vulkan. Hotellet er Scandics første storyhotell, et hotell som ikke fylles av kjente ikonmøbler, men av de gode historiene og et særegent design. Hotellet blir verdifullt tilskudd til vår norske portefølje i Norge, og Kristin vil fylle dette hotellets direktørsko helt perfekt. sier Svein Arild Steen-Mevold, landssjef for Scandic Norge.

- Når Scandic Vulkan åpner i september, blir det totalt 20 Scandic-hotell i Norge.  Scandic Stavanger Forus åpner bare en drøy måned før, i juli, med 240 rom, midt i hjertet av Forus ved Stavanger. I tillegg har byggingen av Scandic Fornebu startet, hotellet som vil ha en unik beliggenhet ved sjøen på Fornebulandet, vil åpne i tredje kvartal 2012, legger Steen-Mevold til.

Scandic Vulkan vil ha 149 rom, bar og restaurant. I tillegg til hotellets 2 møterom, vil Scandic Vulkan sammen med Fabrikken og Dansens Hus, ha mulighet til å huse større event og kongresser på det nye Vulkan-området. Området har, i tillegg til hotellet, Fabrikken og Dansens Hus, kontorer og leiligheter i tillegg til en helt ny mathall som antas å stå ferdig neste år.

For mer informasjon og intervjuer, kontakt:
Svein Arild Steen-Mevold, administrerende direktør i Scandic Norge, Telefon: 951 79 390                Kristine Schaug, Presseansvarlig Scandic Norge, Telefon: 905 02  778

Tine Birkeland Westby

Pressekontakt Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Hotels Norge +47 922 11 936

Relatert materiale