Scandic lar gjestene nyte medbrakt

De nye miljømerkede LED-skjermene hos Scandic gjør det mulig for gjestene å koble til egen PC, telefon, nettbrett og USB-minne slik at du kan nyte dine favorittserier, musikk eller filmer på hotellrommene.

Fra høsten 2012 har gjester ved enkelte Scandic-hotell kunnet nyte knivskarp billedkvalitet og et større utvalg av gratis film- og sportskanaler enn tidligere. Utrullingen av de 25 000 LED-skjermene har allerede begynt i Sverige, og skal innen utgangen av 2014 være ferdig på alle Scandic-hotell i ni land.

– Vi ønsker at våre gjester skal kunne ha det slik de har det hjemme, og nå kan de spille den musikken eller se de TV-seriene de ønsker. De nye LED-skjermene gir våre gjester mange muligheter samtidig som brukervennligheten er svært høy. Det nye underholdningssystemet gjør også at det er enklere for oss å legge til flere tema- eller sesongtilpassede kanaler i fremtiden, sier Johan Michelson, ansvarlig for produktutvikling hos Scandic.

I tillegg gir de nye skjermene mulighet til å streame Spotify og se de siste sendingene på nett-tv ved hjelp av gratis trådløst WiFi på rommene.

Kan kjenne seg hjemme i hele Norden
Kanalpakken ved hotellene består av de mest populære TV-kanalene i de respektive land, inklusive en sportskanal, en filmkanal, en barnekanal og en internasjonal nyhetskanal.

For at nordiske gjester skal føle seg ekstra hjemme finnes det i tillegg en norsk, svensk, dansk og finsk kanal på alle nordiske hotell.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Margareta Thorgren, VP Group Communication, Scandic Tel: +46 8 517 352 54
Johan Michelson, VP Brand & Products, Scandic, Tel: +46 8 517 350 26

Hver dag jobber de 6 600 medarbeiderne på Scandic med ett eneste mål for øyet –  at du skal trives. Som Nordens grønneste hotellkjede har vi alltid fokus på miljø, sosialt ansvar og tilgjengelighet. Scandic er Nordens største hotellkjede med 160 hotell i ni land og sammenlagt 29 910 hotellrom med en omsetning på 842 millioner euro. Vi vil være mer enn bare et hotell – et sted der mennesker treffes, jobber og inspireres.

Tine Birkeland Westby

Pressekontakt Markeds- og kommunikasjonsdirektør i Scandic Hotels Norge +47 922 11 936

Synne Bryhn

Pressekontakt Kommunikasjonsrådgiver