Ideer til innredning av stuen: Her er de nyeste trendene

Stuen er samlingspunktet i hjemmet ditt. Det er her du og familien samles for å være sammen etter en lang dag. Her kan dere slappe av i sofaen, se en god film og kose dere sammen. Derfor er det viktig med en stue som er hjemmekoselig og innbyr til samvær, og det får du med den rette innredningen. Her får du gode ideer til hvordan du kan innrede stuen med inspirasjon fra de nyeste boligtrendene.

I en stue skal det være plass til hygge, avslapning, ro og lek. En stue skal også danne en trygg og trivelig ramme for familielivet og samtidig ønske besøkende varmt velkommen. Alt dette stiller krav til hvordan du innreder stuen, og er du i beit for inspirasjon på innredningsfronten, er det heldigvis hjelp å få. Schmidt tilbyr nemlig en rekke forskjellige stueløsninger med stuemøbler som enkelt kan tilpasses din smak og innredningsønskene du har for stuen din.

Enten du er på utkikk etter et stort TV-møbel med mye skapplass eller foretrekker et mer minimalistisk uttrykk med rene, hvite linjer, er Schmidts sortiment så innholdsrikt og allsidig at du helt sikkert finner en løsning som passer for deg. Dessuten deler vi mer enn gjerne vår erfaring og ekspertise med deg om du har behov for ideer og inspirasjon til hvordan din nye stue skal se ut. Det finnes utallige stueløsninger og kombinasjonsmuligheter å velge mellom, og vi veileder deg gjerne.

Fokuser på hygge og anvendelighet når du innreder stuen

En stue er et rom med mange bruksområder, og det stiller krav til både komfort og funksjonalitet. Når du skal innrede stuen, er det en god idé å ta utgangspunkt i hva slags omgivelser du og familien din trives best i. En stue med et personlig preg kan naturligvis være inspirert av årets nyeste trender bare du holder fast ved innredningsløsningene du selv trives best med. Uansett om du har en stor eller liten stue kan du ved hjelp av en håndfull velvalgte detaljer skape et rom som både er stilfullt og moderne, og som hele familien elsker å være i.

Oppbevaringsplass er alfa og omega når du skal innrede en praktisk stue. Det er alltid greit å kunne rydde vekk bøker, blader, nips og leker når det skal komme gjester eller du bare vil ha det ryddig rundt deg. Ved å velge smarte og dekorative oppbevaringsløsninger trenger du ikke å gå på kompromiss med stilen din. Du kan for eksempel innrede med reoler med dører som raskt og enkelt skjuler alt av rot. En annen dekorativ mulighet er å bruke fine bokser og kurver som ikke bare skjuler rot, men som også bidrar til et hjemmekoselig og stilrent uttrykk.

La deg inspirere av årets boligtrender

Ønsker du å la deg inspirere av årets trender innenfor bolig og innredning, er det et hett tips å invitere naturen inn i stuen. De grønne fargenyansene som allerede i 2017 ble svært populære, fortsetter nemlig å være en viktig del av årets boligtrender. Grønne vegger, planter, puter og andre tekstiler gir stuen et varmt og naturlig preg som bidrar til en hjemmekoselig stemning. I tillegg til grønne fargenyanser kommer naturen til uttrykk i innredningen ved bruk av røkt eik i stuemøblene, et materiale som har blitt svært populært. Dermed har de mer tradisjonelle møbelklassikerne i lys eik fått konkurranse av en mørkere tresort.

Glass blir en stadig mer populær del av innredningen, og i stuen gjør glass seg spesielt godt i form av bruksgjenstander som fargerike vaser, lamper, skåler og lysestaker. I tillegg til glass er også dekorative tekstiler flott å bruke som innredningselement i stuen. Med puter, pledd og gulvtepper setter du lett ditt personlige preg på stuen. Og skulle du skifte smak, er det en smal sak å bytte ut tekstilene med nye. Ønsker du å skape en fargerik og varm stue, kan du velge puter og tepper i forskjellige farger og mønstre. Har stilen din et mer enhetlig og minimalistisk uttrykk, er ensfargede og matchende puter tingen for deg. Vil du følge de nyeste trendene, kan du – i tillegg til ulike grønnyanser – velge puter i friske lillatoner, millennium pink og såkalt greige, som er en blanding av grått og beige.

Gode ideer til hvordan du kan innrede stuen

Hvordan du møblerer stuen har alt å si for hvor stor glede du får av rommet, og når det gjelder stuemøbler, bør design og funksjonalitet gå hånd i hånd. Spesielt gjelder dette sofaen, møbelet som med stor sannsynlighet kommer til å bli stuens samlingspunkt. Den bør være slitesterk nok til å tåle familiens kosekvelder, utallige middagslurer og livlige selskaper. Det er med andre ord viktig å finne en god kvalitetssofa som passer inn i omgivelsene både visuelt og funksjonelt.

Når du skal finne inspirasjon til innredning av stuen, er det aller viktigst å velge en innredning som passer til din personlige stil. Det er både gøy og spennende å la seg inspirere av årets boligtrender, bare sørg for at du innreder stuen din på en måte som gjør at du og familien kommer til å trives der.

• Livsstil, mote, fritid

• innrede stue
  • stuemøbler
  • stue
  • living
  • innredning

Hos Schmidt Kjøkken, skaper vi de beste forutsetninger for deg som ønsker å skreddersy et personlig kjøkken, bad, soverom eller annet interiør for ditt hjem fra topp til bunn - uten at det går utover kvalitet, funksjonalitet og personlig stil.

Vi har et bredt spekter av både klassiske og moderne løsninger, og et bredt spekter av farger og forskjellige typer overflatematerialer som fritt kan kombineres på kryss og tvers. Hos Schmidt er det en garanti for kvalitet - 10 års full garanti på elementer og 25 års garanti på skuffer, uttrekkselementer og hengsler.

Schmidt ble stiftet i 1934 og er en del av den franske gruppen Groupe Schmidt, en av Europas ledende produsenter av møbler til kjøkken, bad, garderobe og interiørløsninger. Schmidt Groupe sysselsetter mer enn 1500 ansatte og har tredelt sertifisert produksjon innen kvalitet, miljø, helse og sikkerhet. Utvalget handles over hele verden gjennom 718 eksklusive Schmidt butikker. Schmidt Nordic selger og markedsfører Schmidt i Skandinavia.

Se mer på www.schmidt-koekken.dkwww.schmidt-kjokken.no

Jacob Skjødt