Effektivitet falt i smak

Effektivitet falt i smak

Annerledes utstilling for Schneider Electric på Eliaden 2014.

Schneider Electric deltok i år på Eliaden med en utvidbar trailer proppfull av løsninger i effektivitetens navn.
- Været pleier å være strålende under Eliaden, så vi valgte å stå ute i sola, grille og invitere våre kunder til en hyggelig omvisning i traileren vår, uttaler Hans-Ketil Andresen, VP Partner Business i Schneider Electric. Andresen er fornøyd med denne utstillingsløsningen: - Traileren var ganske iøynefallende og lett å finne. Beliggenheten ved inngang øst var perfekt, og været likeså, i hvert fall under store deler av Eliaden. Vi synes vi fikk god kontakt med mange viktige kunder både i og utenfor traileren. Grillduften og partyteltet skapte en litt uformell ramme. Vi tror våre kunder satte pris på at vi gjorde noe annerledes denne gangen. Vi hadde mye trøkk i trucken, spøker Andresen.

Komplett og effektivt                                                                                                                     Utstillingen i traileren, cirka 60 kvadratmeter, var meget kompakt og fokuserte på Schneider Electrics brede tilbud for effektiv energidistribusjon og -forbruk. I tillegg til de nylanserte produktene, det installasjonsvennlige OptiLine 120C-kanalsystemet og TFK Fastis, et praktisk og estetisk festemateriell, ble det presentert en ny komfyrvakt, som sammen med OptiLine120C ble meget godt mottatt av installatørene. Ellers omfattet utstillingen industri- samt brann- og sikkerhetsløsninger, Acti 9 smarte sikringer og vern, ulike effektbrytere og energimålere, tavler og skap samt spredenett-systemet Actassi.

Mye aktivitet                                                                                                                               Schneider Electric inviterte ellers sine kunder på hyggelige kveldsarrangementer på Ryen i Oslo, i det nye energieffektive bygget hvor bedriften nettopp har flyttet inn i nytt hovedkontor. Traileren kom fra en Norges-turné som startet i Porsgrunn 20. mai og fortsatte til Stavanger, Bergen, Ålesund, Trondheim og Hamar, før Lillestrøm.

Smartere markedsføring?                                                                                                          Schneider Electric deltok også på konferansen ”Energismarte byer” med et innlegg om løsninger for å spare energi og begrense behovet for nettutbygging. - Vi synes dette var et bra initiativ, men vi hadde gjerne sett enda flere viktige deltakere på seminaret, blant annet beslutningstakere som politikere, sluttbrukere og utbyggere. Nå må vi sette oss ned og evaluere hvordan bransjen best mulig bør markedsføre et slikt arrangement neste gang, avslutter Andresen.

Som global spesialist på energistyring med kontorer i mer enn 100 land, er
Schneider Electric en verdensledende leverandør av integrerte løsninger innen
flere markedssegmenter: energi og infrastruktur, prosessindustri,
byggautomasjon, sikkerhet, datasentre/nettverk og boligbygg. I enkelte av disse