- Fremtidens smarte byer må utnytte sin kompleksitet

- Fremtidens smarte byer må utnytte sin kompleksitet

Denne uken arrangeres Fremtidskonferansen, der temaet er « Fremtidens Smart City». Flavio Santos, VP i Schneider Electric og ansvarlig for bærekraftige tjenester skal snakke om hva byene kan spare dersom de blir smartere.

Tid og sted: kl. 9.00 på Simulatorsenteret på Remmen i Halden (Vis a vis Høgskolen)

Alle byer må, i likhet med private selskap, være attraktive for talenter, arbeidsplasser og kapital, men de må også redusere kostnadene og styre gjelden sin. Hvordan de kan gjøre det vil Santos snakke om.

• -For å skape «Smarte byer» må byene utnytte sin kompleksitet. Det betyr at det er tre avgjørende kriterier for at byene skal bli smarte: Kommunikasjon og en helhetlig byplan, verdi for interessentene og samarbeid.
  • -Resultatene fra 200 lokale prosjekter over hele verden viser at byene, ved å effektivisere systemene de bruker, kan oppnå opp til 30 % energibesparelser, redusere spillvann med opptill 15 % og redusere reisetid og trafikkork med en femtedel.

Se hele programmet for Fremtidskonferansen her:

Schneider Electric kan tilby intervju med Flavio Santos, VP i Schneider Electric og ansvarlig for bærekraftige tjenester i etterkant av foredraget hans.

For ytterligere informasjon og for å avtale intervjutidspunkt:

Karoline Aasgaard, Marcom Manager, Schneider Electric Norge
Mobil: +47 90 67 68 71 - E-post: Karoline.Aasgaard@schneider-electric.com

Som global spesialist på energistyring og automatisering, er Schneider Electric en verdensledende leverandør av integrerte løsninger innen flere markedssegmenter. Schneider Electric har kontorer i mer enn 100 land, og er markedsleder innen næringsbygg og boliger, industri og maskinbygging, e-verk og infrastruktur samt datasentre og nettverk. Med fokus på sikker, pålitelig, effektiv og grønn energi, oppnådde selskapet med over 170 000 medarbeidere en omsetning på 25 milliarder euro i 2014. Schneider Electric har et aktivt engasjement for å hjelpe mennesker og organisasjoner til økt energieffektivisering: ”Make the most of your energy”. www.schneider-electric.com/no