Lanserer portal for rådgivende ingeniører

Schneider Electric lanserer mySchneider rådgiverportalen. Den omfatter nyttige digitale verktøy, kurs og tek-nyheter av interesse for rådgivende ingeniører.

- Et grunnleggende behov for ingeniører er å ligge i forkant i bruken av ny teknologi for å prosjektere fremtidsrettede, innovative og bærekraftige anlegg. Schneider Electric tar sikte på å imøtekomme dette behovet ved å åpne mySchneider portalen for rådgivende ingeniører, sier Aasne Marie Olsen, ansvarlig for kontakten med konsulentselskaper i Schneider Electric Norge.

Nyttig innhold.

MySchneider rådgiverportalen tilbyr en omfattende samling av innhold dedikert til konsulenter, designere og ingeniører. Den skal være en digital verktøykasse som forenkler ingeniørenes daglige arbeid ved hjelp av:

• tekniske spesifikasjoner med detaljer om produkter og løsninger, slik at dokumentasjon kan utarbeides raskere
  • segmentspesifikke guider, for enklere prosjektgjennomføring
  • kurs og webinarer, for å hjelpe rådgivere med å tilegne seg nye ferdigheter og bygge opp egen kompetanse
  • rask tilgang til ekspertsupport for å løse problemer raskest mulig
  • viktige teknologiske nyheter
  • direktelenker til relevante produkter og løsninger.

IoT-baserte løsninger i fokus

Særlig fokuset på de omfattende EcoStruxure-løsningene, som har ledende digitalteknologi som grunnlag, utgjør esset i ermet for både rådgivere og deres kunder når det gjelder oppnåelse av bærekraftmål og ressurs-/energibesparelser.

- Vi vil gjerne understreke at rådgiverportalen samler og formidler kunnskap og innovasjoner som er resultatet av forskning og utvikling på globalt plan, og som hele konsernet står for. Derfor er portalen i utgangspunktet på engelsk, men vi har komplementert den med lokalt innhold på norsk, spesifiserer Olsen.

Opptatt av kompetanseoverføring

Schneider Electric har hatt et tett samarbeid med rådgivende ingeniører i over 30 år:

- Samarbeidet har omfattet kompetanseoverføring på ulike seminarer og konferanser rettet mot rådgivere, samt samarbeid på prosjekter som har gitt spennende resultater i form av nye og rehabiliterte bygg med avanserte energibesparende løsninger. Forskjellen nå er at rådgiverne får alt samlet digitalt, i en egen nettportal. Alt blir lettere tilgjengelig - også via mobil, avslutter Aasne Marie Olsen, som vil holde et webinar om portalen 9. september.

Her kan rådgivende ingeniører registrere seg i portalen

For mer informasjon kan du lese her

• energi
  • energieffektivisering
  • digitalisering
  • energieffektivitet
  • schneider electric
  • bærekraft
  • rådgivende ingeniører
  • energistyring
  • fremtidens energiutvikling

I Schneider Electric mener vi at tilgang til energi og retten til digital utvikling er en grunnleggende menneskerett. Vårt mål er å få alle i stand til å gjøre mer med mindre ressurser, og med smart teknologi som effektiviserer driftsprosesser og reduserer energiforbruket sikrer vi at «Life is On» for Norge og resten av verden. Vi kombinerer innovativ teknologi, sanntidsovervåking, programvare og tjenester i integrerte løsninger for bygg, bolig, datasentre, infrastruktur og industri. Vi jobber for å utnytte mulighetene som ligger i et åpent, globalt og nyskapende samfunn som bygger på vår meningsfulle prestasjonskultur med hovedvekt på «inclusive» og «empowered».

www.se.com/no

På Twitter