Wibe CLX3, nytt kabelføringssystem med 80 % raskere installasjonstid

Nytt kabelføringssystem - fem ganger raskere installasjonstid

Schneider Electric lanserer Wibe CLX3, et innovativt kabelføringssystem for nærings- og kontorbygg som reduserer installasjonstiden med opptil 80 prosent i forhold til en tradisjonell installasjon.

Klikksystemet er blitt testet av erfarne installatører og resultatet viser en imponerende tidsbesparelse. Takket være at delene klikkes på plass fremfor å bli montert med skrue og mutter, kan Wibe CLX3 installeres av én enkelt installatør. Installasjonstiden er redusert til en femtedel, sammenlignet med en tradisjonell installasjon. Wibe CLX3 kabelføringssystem omfatter et minimalt antall komponenter og kan med fordel brukes med opptil fire meter konsollavstand.

Fremtidens kabelføringssystem

- Wibe CLX3 er revolusjonerende og setter en helt ny standard for hvordan du installerer kabler. Målet med utviklingen av produktet har vært å forenkle og effektivisere arbeidet med å føre kabler i nærings- og kontorbygg. Vi er veldig stolte over å kunne presentere et produkt som vil bety en stor forskjell for hele bransjen og som produseres lokalt i Skandinavia, sier produktsjef Ulf Johansson.

Mer enn 90 års erfaring

Wibe CLX3 produseres av Wibe-fabrikken i svenske Mora og er resultatet av minst 90 års erfaring innen feltet. Det omfatter et nært samarbeid med kunder. Alt startet i 1929, da oppfinner og produsent Anders Wikstrand sammen med Viktor Berg innså at en stige like godt kunne stå- og bære kabler vel så bra som mennesker. Siden da har fabrikkens kvalitetsstiger blitt solgt over hele verden. Stigene danner i dag ryggraden til alt fra verdens høyeste bygning, Burj Khalifa i Dubai, til Mall of Scandinavia i Stockholm og Operahuset i Oslo.

For mer informasjon og flere installasjonsvideoer se på se.com/no/CLX3

I Schneider Electric mener vi at tilgang til energi og retten til digital utvikling er en grunnleggende menneskerett. Vårt mål er å få alle i stand til å gjøre mer med mindre ressurser, og med smart teknologi som effektiviserer driftsprosesser og reduserer energiforbruket sikrer vi at «Life is On» for Norge og resten av verden. Vi kombinerer innovativ teknologi, sanntidsovervåking, programvare og tjenester i integrerte løsninger for bygg, bolig, datasentre, infrastruktur og industri. Vi jobber for å utnytte mulighetene som ligger i et åpent, globalt og nyskapende samfunn som bygger på vår meningsfulle prestasjonskultur med hovedvekt på «inclusive» og «empowered».

www.se.com/no

På Twitter