​Schneider Electric lanserer Magelis GTU

​Schneider Electric lanserer Magelis GTU

Oslo – 28. april 2015 – På seminaret Industry Solution Days lanserer Schneider Electric i dag flere nye produkter, blant annet Magelis GTU, en operatørterminal som er optimalisert for den nyeste HMI-konfigureringsprogramvaren fra Schneider Electric, Vijeo XD.

Enkel navigering og bruk
Med den industrielle multitouch-skjermen kan brukere zoome inn og ut, sveipe eller scrolle gjennom intuitive menyer selv om man har hansker på.

Integrert “high-end” kommunikasjon
Mange kommunikasjonsmuligheter: to Ethernet Gigabit-porter, to serieporter, opsjon for felt-buss og inntil fire USB-porter for tilkobling av diverse utstyr. To frontmonterte USB porter (IP66/67) gir enkel tilgang til applikasjon og data.

Robust
Solid aluminiumskapsling, strømforsyning fra 12 til 24 V DC og driftstemperaturer i området 0-60°C gjør at terminalene tåler tøffe omgivelser.

For mer informasjon om Magelis GTU kan du se her

For ytterligere informasjon kontakt:

Bjørn Odberg, Product Manager
Tlf.: +47 07023 - Epost: bjorn.odberg@schneider-electric.com
www.schneider-electric.com/no

Som global spesialist på energistyring og automatisering, er Schneider Electric en verdensledende leverandør av integrerte løsninger innen flere markedssegmenter. Schneider Electric har kontorer i mer enn 100 land, og er markedsleder innen næringsbygg og boliger, industri og maskinbygging, e-verk og infrastruktur samt datasentre og nettverk. Med fokus på sikker, pålitelig, effektiv og grønn energi, oppnådde selskapet med over 170 000 medarbeidere en omsetning på 25 milliarder euro i 2014. Schneider Electric har et aktivt engasjement for å hjelpe mennesker og organisasjoner til økt energieffektivisering: ”Make the most of your energy”. www.schneider-electric.com/no