Schneider Electric Magelis HMIGTU operatørterminaler – nå med marinegodkjenning

Schneider Electric Magelis HMIGTU operatørterminaler – nå med marinegodkjenning

Magelis HMIGTU, operatørterminalene med høy ytelse og smarttelefon-lignende navigering, har fått marinesertifisering.

10. juli 2015 ble alle modellene i HMIGTU-serien sertifisert av DNV/GL i sertifikat nr. 14591–15HH. Terminalene har temperaturkategori C (testet inntil 70 grader C) og EMC1 klasse (bro og dekk). Flere marinesertifikater kommer i august-september 2015.

Enkel navigering og bruk
Med den industrielle multitouch-skjermen kan brukere zoome inn og ut, sveipe eller scrolle gjennom intuitive menyer selv med hansker på.

Integrert “high-end” kommunikasjon
Mange kommunikasjonsmuligheter: to Ethernet Gigabit-porter, to serieporter, opsjon for feltbuss og inntil fire USB-porter for tilkobling av diverse utstyr. To frontmonterte USB-porter (IP66/67) gir enkel tilgang til applikasjon og data.

Robust
Solid aluminiumskapsling, strømforsyning fra 12 til 24 V DC og driftstemperaturer i området 0-60°C gjør at terminalene tåler tøffe omgivelser.

For ytterligere informasjon:
Said Amiri, Marketing Manager Industry, mobil: 92 43 77 74.

said.amiri@schneider-electric.com

Som global spesialist på energistyring og automatisering, er Schneider Electric en verdensledende leverandør av integrerte løsninger innen flere markedssegmenter. Schneider Electric har kontorer i mer enn 100 land, og er markedsleder innen næringsbygg og boliger, industri og maskinbygging, e-verk og infrastruktur samt datasentre og nettverk. Med fokus på sikker, pålitelig, effektiv og grønn energi, oppnådde selskapet med over 170 000 medarbeidere en omsetning på 25 milliarder euro i 2014. Schneider Electric har et aktivt engasjement for å hjelpe mennesker og organisasjoner til økt energieffektivisering: ”Make the most of your energy”. www.schneider-electric.com/no

Relatert materiale