Trådløs fjernkontroll med unike egenskaper

Schneider Electric introduserer Harmony eXLhoist, en brukervennlig og pålitelig fjernkontroll for kraner og heiser. Intuitiv drift med kun én hånd og økt driftssikkerhet er noen av fordelene ved dette innovative produktet.

Schneider Electric, den globale energispesialisten, lanserer nå den nye trådløse fjernkontrollen, Harmony eXLhoist, på det norske markedet.

- Ved å kombinere ergonomisk design, lang batteritid og en trådløs SIL3-nødstopp gjør Harmony eXLhoist fjernstyring av kraner til  en intuitiv og sikker opplevelse, forteller Daniel da Silva, produktsjef Schneider Electric. – Sikkerheten blir dermed høyere for både operatør og maskin.

Intuitiv drift
Harmony eXLhoists ergonomiske design gir brukeren maksimal komfort. Knappenes intelligente plassering bidrar dessuten til enkel styring med kun én hånd. Slik mestrer operatøren kompleks manøvrering ved ganske enkelt å bevege tommelen, og kan dermed rette all oppmerksomhet mot  lasten.

Integrerte funksjoner gir bedre sikkerhet
En trådløs SIL3-sertifisert nødstopp, som er plassert ved foten av styreenheten, er lett å nå for operatøren. I tillegg omfatter Harmony eXLhoist et SIL1-vern mot ufrivillig bruk og tilfredsstiller dermed de nye standardene for funksjonssikkerhet som gjelder trådløse fjernkontroller.

Uovertruffen batterieffektivitet
Den estimerte ladetiden for Harmony eXLhoist er bare 15 minutter, hvilket er minimalt sammenlignet med den gjennomsnittlige ladetiden til lignende fjernkontroller på markedet, 3 timer. Dette, kombinert med batteriets lange operasjonstid, på opp til 30 timer, gjør det mulig å bruke Harmoni eXLhoist i enhver situasjon. Med opp til fem års batterilevetid, har eXLhoist dobbelt så lang levetid som konkurrerende produkter, noe som er enestående.

Tilgjengelig overalt i verden
Harmony eXLhoist er den første fjernkontrollen for kraner og heiser som leveres overalt i verden. Bruken av den internasjonale 2 Ghz-frekvensen gir fjernkontrollen global kompatibilitet og universell beskyttelse mot interferens. Den er i stand til å styre opp til 50 trådløse enheter samtidig.

Sjekk ut denne videoen for mer informasjon og enkel innføring:

www.youtube.com/embed/wAK4F6lwHhA?rel

• industri
  • høy sikkerhet
  • fjernkontroll for kraner og heiser
  • trådløs fjernkontroll

Schneider Electric er en global spesialist innen energistyring, og leverer helhetlige løsninger innen elektrisk distribusjon og installasjon, automasjon for industri, bygg og boliger, sikker strømforsyning og kjølesystemer, samt sikkerhetsløsninger. Selskapet har virksomhet i mer enn 100 land, og hadde totalt en omsetning på 24 milliarder euro i 2012. Schneider Electric har mer enn 150 000 ansatte som fokuserer på å gjøre energi sikker, pålitelig, effektiv og grønn: Make the most of your energy. www.schneider-electric.com/no