Virtuell server blir enklere

Serversky AS har gjort virtuell server til noe alle kan benytte. De har spesialisert seg på å tilby ferdig installerte servere som er klar til bruk fra første minutt. Ingen installasjon og ingen konfigurering. Finner du et oppsett du liker, kan du være trygg på at Serversky har gjort jobben for deg!

Grunnideen var enkelhet.
Mye av utviklingen innen data og kommunikasjon går raskt og ofte vanskelig å holde følge med. Dette gjelder også virtualiseringsteknologi. Serversky hadde en klar mening om at dette kunne gjøres mye enklere for sluttkunden og at kunden kan spare store kostnader i konsulenthonorarer og dyre serverløsninger. Serversky bruker Microsoft Hyper-V virtualiseringsteknologi og har et tett samarbeid med Microsoft.

VPS Gallery
Windows VPS Gallery er en samling med ferdige oppsett av virtuelle servere. Skal du ha en databaseserver, webserver, spillserver eller lignende kan du se gjennom galleriet om du finner noe som passer. Finner man det kan man gjøre en enkel bestilling og få serveren levert innen minutter. Vi installerer ikke bare programvaren for kunden, men vi konfigurerer den, setter opp regler i brannmur, osv. Alt dette går automatisk og blir satt opp spesifikk for hver kunde.

VPS Builder
Windows VPS Builder er et helt nytt konsept som vi er aleine om å tilby. I samarbeid med Microsoft har dette vært diskutert mye og de kjenner ikke til lignende løsninger ellers i Europa. VPS Builder bygger på det samme som VPS Gallery, men her kan du selv sette opp de programmene du ønsker installert. Du får en liste over alle tilgjengelige programmer hvor du enkel kan krysse av det du ønsker. Her får man også programmene installert og konfigurert.

VPS mobilapplikasjon
Vi har også laget en VPS mobilapplikasjon hvor man hele tiden kan holde seg oppdatert over serverstatus. Er det noe som går ned, eller serveren får et kritisk nivå for ram, harddisk, osv gir telefonen deg beskjed om at du bør foreta en kontroll. Dette er en gratis tjeneste og ligger på Android Market.

Serversky har helt klart gjort et solid inntog i det virtuelle markedet.

"Vi har satset stort og ser tydelig at det er et behov for de produktene vi tilbyr, både fra inn- og utland. Hver tredje kunde er utenfor Norges grenser. Dette viser jo at Norge også kan hevde seg blant de store i utlandet, både på pris og ikke minst kvalitet", sier Ronny Mjelva, daglig leder i Serversky AS.

• Data, telekom, IT

• hyper-v
  • microsoft
  • virtual server
  • preinstallert
  • template
  • virtuelle servere
  • cloud
  • nettsky
  • vds
  • virtuell server
  • vps

Vi har mange år med erfaring innen Microsoft Hyper-V virtuell hosting business. Dette har gitt oss kunnskap og erfaring vi trenger for å opprettholde en god kvalitet samtidig som sikkerhet er satt i fokus. God support er ofte nøkkelen til suksess. Derfor har vi alltid teknikere som kan hjelpe deg som kunde hvis du har noen spørsmål om din server.