Benjamin Ingrosso er Sveriges største artist om dagen og nå er han klar med sitt fjerde album.

Benjamin Ingrosso slipper albumet «Playlist» 17. juni

Med 17 gull- og 15 platinasertifikater og 600 millioner streams er Benjamin Ingrosso utvilsomt en av Sveriges mest populære artister akkurat nå. 17. juni er han klar med sitt fjerde album «Playlist».

Hør «Playlist» her.

Siden slippet av debutalbumet «Identification» har Benjamin Ingrosso vokst til å bli en av Sveriges mest folkekjære artister. I mai ble han kåret til Årets Artist under svenske Grammys og ferske tall fra Spotify viser at hver tiende person i Sverige hører på musikken hans om dagen. Det siste året har Benjamin gitt ut sitt første album med svenskspråklige låter. I tillegg har han ledet sitt eget TV-show, «Benjamins», på Sveriges største TV-kanal. I «Benjamins» kombinerer han kjærligheten for italiensk mat og lidenskapen for musikk med å invitere noen av Sveriges aller største artister til å holde han med selskap, og låtene fra programmet er samlet i et eget album. Nå ser han stort frem til å gi ut enda mer musikk.

- Playlist er et veldig spesielt album for meg, et album sammensatt av låter som raskt ble mine egne favorittlåter. Jeg føler jeg har vokst mye siden debutalbumet mitt, og jeg er veldig stolt over min egen utvikling de siste årene. Albumet representerer min musikalske reise, og jeg tror folk kan bli bedre kjent med meg gjennom låtene. Jeg håper folk vil finne minst én låt på albumet de kan relatere seg til, forteller Benjamin.

I tillegg til å gi ut ny musikk har også Benjamin gitt fansen muligheten til å oppleve hele hans musikalske spekter ved å arrangere tre unike konserter. Det startet med en svett, rå og utsolgt klubbkonsert på Fållan i april. Neste stopp var festivalen Lollapalooza 2. juni og i september tar han over Konserthuset i Stockholm sammen Stockholmsfilharmonien i to dager. Konsertene solgte ut på 12 minutter(!).

«Playlist» er Benjamin Ingrossos fjerde fullengder og hans andre på engelsk. Den består av noen nyskrevne sanger og noen gamle som har ventet på å se dagens lys. Mens de tidligere albumene hans hadde en rød tråd som knyttet alle sporene sammen, er denne utgivelsen en samling med låter hvor han håper at lytterne kan finne en eller flere favoritter å beholde i sin «Playlist» for alltid.

Tracklist:

1. Happy Birthday
2. Bullet
3. Dance For Me
4. Rewind It
5. Dancing On s Sunny Day
6. Me Without You
7. Don't Leave Me Hanging
8. Loser
9. Heart Of Glass
10. Queens
11. Afterlife
12. Can Somebody Find Her?
13. These Are The Times
14. Black and Blue (bonus track)