Frida Ånnevik inviterer publikum «hemmat» til Hamar for verdens første live-streamede konsertdokumentar.

Frida Ånnevik med verdens første live-streamede konsertdokumentar

26. november kl. 20.00 spiller Frida Ånnevik debutalbumet «Synlige hjerteslag» i sin helhet, samtidig som vi blir tatt med på en reise fra gymsalen på ungdomsskolen, via Vang Folkebibliotek og hjem til mor og far. Vi blir med «hemmat» til Hamar, der alt startet for ti år siden. Det hele vil foregå på strømmetjenesten vierlive.no.

Underveis i streamen vil Frida forflytte seg til ulike lokasjoner som har spilt en stor rolle i livet hennes. Hun vil med det gi seeren et unikt innblikk i hvor hun har vokst opp og hentet mye av inspirasjonen sin fra. Det er venn og regissør Sven Arild Storberget som fanget albumprosessen og debutanten sine forventninger på film. Det har aldri blitt vist før nå.

«I påsken lagde vi strømmefestivalen «Et helt annet sted». Her ga Frida oss en fantastisk konsertopplevelse, som VG trillet terningkast 6 for. Nå tar vi strømmeopplevelsen enda et steg videre. Det blir veldig tett på, nært og utrolig fint. Noe helt spesielt. Det vil føles litt som å se på en skikkelig bra dokumentarfilm på Netflix, bare at det er live. Også er det Frida.», forteller prosjektleder i Vi er live, Haakon Mathisen.

«Debutplata mi «Synlige hjerteslag» er jeg først og fremst veldig stolt av. Den satte i gang alt. Låter som «Strået» og «Vant til stemmen din» har vært med på nesten alle konsertene sida 2010. Nå gleder jeg meg til å vise de fram i et helt nytt format som virkelig tar med publikum inn i min verden. Jeg trur at det kan bli en veldig fin stund og håper folk vil se på.», sier Frida.

Frida Ånnevik er låtskriver, musiker, tekstforfatter og sanger. Frida har gitt ut fem egne album og har gjennom 10 år etablert seg som en av de sterkeste stemmene og låtskriverne i landet. Frida har mottatt mange priser for sine gode tekster og komposisjoner. Derav fire Spellemannpriser, Prøysen Prisen, Vidar Sandbecks Kulturpris m.m. Høsten 2020 feirer Frida Ånnevik 10 år som artist, utøvende musiker og låtskriver. Det er blitt fem egne plater, mange konserter, fine samarbeid og uventa svinger. Men akkurat i høst har hun lyst til å dvele litt ved starten, og ta publikum med seg.