Helena Leinebø synger om å ikke la seg styre av andre mennesker i sin nye låt «See Me Now». Foto: Sara Angelica Spilling / Pudder Agency

Helena Leinebø varmer opp til debutalbum med nytt låtslipp

Stavanger-jenta Helena Leinebø forbereder i disse dager slippet av debutalbumet som er ventet 1. oktober. Fredag 20. august slipper hun andre smakebit fra albumet med låta «See Me Now».

Hør / last ned «See Me Now» her.

«See Me Now» handler om å ikke la seg styre av andre, noe Helena har erfart at man må ta kontrollen over selv. Låta består av pop- og R&B-elementer, i tillegg til at gospelkoret New Voices har satt sitt preg på lydbildet. Det er Gabrielle-produsent Syver Storskogen som sitter bak spakene.

- For meg er «See Me Now» et rush av en selvtillitsboost. Med årene har jeg oppdaget at jeg er så mye mer enn det jeg trodde jeg var. Før var jeg litt for opptatt av å være «grei» og å ha det «trygt», og ikke så god på å gjøre det jeg har lyst til. Hvordan kan man vokse, om miljøet rundt deg ikke lar deg gjøre det? Noen ganger trenger man nye bekjentskap og nye miljøer for å gjøre nettopp det, forteller Helena.

Etter flere utsettelser pga Covid-19 er Helena omsider klar for å gi ut debutalbumet sitt. Hun har allerede sluppet den vakre og litt mørke, dystre og lengtende låta «Who Am I», som skildrer en rastløshet i tilværelsen og et begjær for nye impulser og spenning.

«See Me Now» slippes via Hazelnut fredag 20. august og er produsert av Syver Storskogen.

Sesong 1 jobber med store og små arrangementer, innholdsproduksjon, podcast, PR, markedsføring, og innovasjon innenfor musikk- og kulturbransjen.