Midgarsblot garanterer en unik festivalopplevelse for sine frivillige

Midgarsblot garanterer en unik festivalopplevelse for sine frivillige

17. – 21. august åpner Midgardsblot dørene på ny, etter to år med avlysninger. Nå er de på jakt etter motiverte frivillige fra lokalmiljøet i Vestfold og Telemark for å gjøre det hele mulig.

Midgardsblot er en av landets mest unike festivaler som byr på berikende kulturopplevelser og kunnskap om vår vikingkultur, i tillegg til et bredt konsertprogram. Nå søker de frivillige som kan være med å skape en flott opplevelse for tusenvis av publikummere som skal gjeste Horten og festivalen i sommer.

- Som frivillig får man gratis festivalpass til alle de fire festivaldagene. Det inkluderer alle konserter og seminarer mot at man jobber to skift. Man får også gratis campingplass i vår frivilligcamp, i tillegg til mat og snacks mens man jobber, crewpass, crewskjorte og – det aller beste – du får møte, jobbe med og bli venner med folk fra hele verden og skape gode minner, forteller festivalsjef, Runa Strindin.

Med nærmere 70 % internasjonale publikummere har festivalen bidratt til at turistene strømmer til Vestfold for å oppleve og ta del i Norges vikingkultur. Man kan oppleve konserter som spenner fra instrumentelle toner inspirert av gamle norrøne tradisjoner til metal. Det kommer også eksperter fra universiteter over hele verden for å holde daglige seminarer om blant annet vikinghistorie. I tillegg har festivalen et barne- og familieprogram, vikingcamp, marked, vikingspill og et stort bål ved stranda.

- Som frivillig er det flere team man kan velge å bli med i, avhengig av dine egne erfaringer og interesser. For eksempel trenger vi fremdeles hjelp i teamene for Trivsel og Miljø, Camp, Bar og Transport. Vi har noe som kan passe for alle og enhver uavhengig av alder og tidligere erfaring. Alle er velkomne på frivilligteamet, sier Runa Strindin.

Les mer om festivalen og programmet her.
Les mer og bli frivillig her.

Sesong 1 jobber med store og små arrangementer, innholdsproduksjon, podcast, PR, markedsføring, og innovasjon innenfor musikk- og kulturbransjen.