Roar Dons er klar for konsert på The Edge hvor han tar med flere venner han har samarbeidet med. Foto:

Roar Dons inviterer til stor konsert med flere venner på scenen

I 2024 er det ti år siden Roar Dons fikk en konsert med seg selv i bursdagsgave fra sin kone, noe som sparket i gang musikkarrieren hans på nytt. Etter det har det blitt fem album og mangfoldige konserter rundt i landet. 17. februar 2024 inviterer han til storslått konsert på The Edge for å markere jubileet og feire nytt album. Backingbandet er musikerne i Violet Road, som også har vært med på det siste albumet.

– Å feire ti år med musikken og nytt album på akkurat The Edge, kjennes veldig fint, da hotellet og kulturscenen også har tiårsjubileum samtidig.

Hadde det ikke vært for musikken, så hadde ikke Roar gjort det så bra innen byutvikling. Og hadde det ikke vært for jobben med byutviklingen, så hadde ikke Roar drevet med musikk i dag. Alt kommer ned til at han ønsker å se menneskene, sier han selv.

– Det er menneskene det handler om, både med byutvikling og musikk. Jeg prøver hele tiden å se, å lytte, å forstå. Skriver jeg en låt hvor noen kjenner seg igjen og føler seg sett, så er det den beste tilbakemeldingen jeg kan få. Og det kjennes helt likt når vi får gode tilbakemeldinger fra menneskene som bruker eiendommene vi utvikler, sier Dons.

Ifølge han selv, er Roar også god på å finne mennesker som er best innen sine felt og som hele tiden spiller han bedre. På konserten på The Edge tar han med seg flere av de opp på scenen.

Backingbandet består av medlemmene fra Violet Road, samt Mathias Dons, som er fast gitarist på Mamma Mia! sin verdensturné og har spilt på Book Of Mormon i London. Blant gjesteartistene er Anneli Drecker, Karoline Dons og Håkon W. Skog Erlandsen.

– Det er et drømmelag på scenen. Jeg har hatt stor, stor glede av å jobbe med Violet Road og Mathias i studio og er så stolt over resultatet i form av albumet som kommer 20. oktober. At vi skal stå på en scene sammen synes jeg rett og slett er utrolig stort og stas for meg, sier Dons.

– Og tenk at verdens beste Anneli, Håkon og Karoline blir med på noen låter. Jeg er nok den som gleder meg mest til denne konserten i verden. Håper det smitter over på publikum, avslutter Dons smilende.

Billetter i salg fra torsdag kl 10.