Musikkvideoen til låta «Eyes On Me» gir et sjeldent innblikk i en dag i Skeptas liv.  Foto: Zek Snaps
Musikkvideoen til låta «Eyes On Me» gir et sjeldent innblikk i en dag i Skeptas liv. Foto: Zek Snaps

Skepta er ute med ny musikkvideo

Skepta er en av Storbritannias største og mest anerkjente grimeartister. I juli slapp han EPen «All In» som var hans første soloslipp siden albumet «Ignorance Is Bliss», som høstet store lovord over hele verden i 2019. I dag gir han ut musikkvideoen til låta «Eyes On Me» fra hans siste EP.

Se videoen til «Eyes On Me» her.

Musikkvideoen viser de utydelige linjene mellom jobb og lek i Skeptas liv og de mange tingene han er involvert i utenfor studio. Med scener fra ulike luksuriøse lokasjoner viser Tottenham-rapperen hvordan høye ambisjoner og hardt arbeid har lønnet seg siden han først eksploderte på grimescenen. Det være seg fotoshoot for den nye Bottega Veneta-kampanjen, skape sin egen rom i samarbeid med Havana Club og samarbeid med Diesel om deres nye parfyme. Videoen viser en artist som driver sin egen historie, samt musikalske sjanger, fremover.

Skepta er en veteran på den britiske grimescenen og står bak monsterhiten «Show Out» fra 2016. Samme året mottok han den prestisjetunge musikkprisen Mercury Prize, og slo storfavorittene og tungvekterne Radiohead og David Bowie.

Musikkvideoen er regissert av Matthew Walker. EPen «All In» er produsert av Skepta selv, sammen med JAE5, Ragz Originale og Josh Faulkner. Den ble gitt ut på hans eget plateselskap Boy Better Know fredag 30. juli. Hør  «All In» her