I påsken åpner landets nye drive-in kino i Telenor Arena.

Telenor Arena åpner dørene til Norges råeste drive-in kino

Filmweb, Nordisk Film Kino og ODEON Kino bygger i samarbeid med Telenor Arena og Rema 1000 Norges råeste innendørs drive-in kino på Fornebu. I påsken ønskes publikum velkommen til fire daglige forestillinger fra tirsdag 7. april til mandag 14. april.

En drive-in kino av ypperste tekniske kvalitet er under oppseiling i Telenor Arena, og arrangørene ser frem til å motta publikum fra tirsdag 7. april. 100 biler vil få plass per forestilling og det er lagt opp til fire forestillinger daglig i syv dager i strekk. Filmprogrammet er variert, og inneholder noe for enhver alder og smak. Publikum kan velge blant nye filmer som ikke har hatt kinopremiere ennå, filmer som sto på programmet da kinoene ble stengt og et og annet gjensyn med eldre godbiter. De fleste forestillingene er i salg fra lørdag 4. april, mens enkelte godbiter vil føyes til i begynnelsen av neste uke.

Markedsdirektør Erlend Bøksle og programdirektør Christin Berg hos Nordisk Film Kino gleder seg til å invitere trofaste kinogjester til en påskefilmfestival med et bredt utvalg av filmer:

- Det er ingen tvil om at film er best på kino, og vi synes det er stas at Telenor Arena blir påskens store kinosal. Vi gleder oss til å le oss ihjel av gutta i «Klovn 3: The Final», til å stimulere actiongenet sammen med Vin Diesel i «Bloodshot» og ikke minst til å la oss underholde av den sjarmerende Pixarfilmen «Fremad». Kinogjestene kan også få mulighet til å se kritikerfavoritt og Oscarvinner «Parasitt», for ikke å glemme legendariske «Apocalypse Nå!» fra 1979. Et variert utvalg familiefilmer vises på formiddagen, så her er det bare å sette seg i bilen og komme seg ut til Fornebu!

Det er lagt til rette for en skikkelig kino-opplevelse, med et lerret på ca 18x7 meter. Lydmessig vil det være 24 basshøyttalere som skal gi ordentlig kinolyd, i tillegg til lyden publikum mottar gjennom FM-radioen i bilen sin.

- Denne påsken blir annerledes på alle mulige måter for de fleste. Med drive-in-kino ønsker vi å gi publikum en kino-opplevelse utenom det vanlige. Filmweb har sammen med samarbeidspartnere lagt til rette for kinofilm i skikkelig kinokvalitet, og Telenor Arena er den perfekte rammen for en flott filmopplevelse, sier administrerende direktør i Filmweb Harald L. Sæther.

- ODEON Kino er glade for dette samarbeidet som gir våre gjester et tilbud i påsken i disse spesielle tider. Arrangementet på Telenor Arena er på et nivå vi er stolte av å kunne være med på, vi gleder oss til se våre gjester igjen til en kinoopplevelse utenom det vanlige, sier kommersiell direktør Jon Einar Sivertsen i ODEON Kino AS.

Praktisk informasjon:
Bilene vil plasseres med to meters mellomrom, alle vinduer skal være lukket, billetten skannes gjennom bilruten og det er ikke lov til å forlate bilen under arrangementet. Innslipp for publikum vil starte 45 minutter før hver forestilling slik at alle får tid til å finne seg til rette før filmstart. Telenor Arena har naturligvis innhentet alle nødvendige tillatelser fra helsevesen, politi og brannvesen. Øvrig info om arrangementet finnes på www.driveinkino.no. Publikum henvises til å følge FHIs retningslinjer: https://helsenorge.no/koronavirus.

Om Filmweb:
Filmweb.no er Norges ledende filmportal. For film- og kinobransjen er Filmweb et viktig kompetansehus og en mediekanal for markedsføring av film. For publikum er Filmweb det naturlige startstedet for å orientere seg om film på kino og streaming.

For ytterligere informasjon:
Elisabeth Brinch, kommunikasjonsansvarlig Filmweb AS