Violet Road sitt kommende album er allerede deres største radiosuksess

Violet Road sitt kommende album er allerede deres største radiosuksess

«A New Day Begins» er det syvende albumet fra de folkekjære nordlendingene i Violet Road. Fem av de 11 låtene på albumet er allerede sluppet og de fikk en enorm mottakelse fra radio. Før albumet er gitt ut i sin helhet er dette allerede den største radiosuksessen i katalogen deres. «A New Day Begins» slippes 12. februar.

Trykk her for å få tilsendt digitalt anmeldereksemplar.

Albumet ble til i Kysten studio i Tromsø, hvor bandet selv har bidratt bak produsentspakene sammen med produsent Ariel Joshua Sivertsen. Resultatet ble et mer ekspansivt og rocket lydbilde enn hva vi er vant til å høre fra Violet Road. Fokussporet på albumet er låta «You Wanna Do It Too».

- «You Wanna Do It Too» er en up-tempo og energisk låt som hyller livet på veien, det å lage musikk, møte venner og bare ha det gøy. Det er akkurat det vi trenger i disse dager og som vi ser frem til at vi kan gjøre når samfunnet åpner opp igjen. Vi kommer til å eksplodere i eufori den dagen vi endelig kan møte publikum igjen.», sier Halvard Rundberg i bandet.

Da korona brøt ut i fjor så bassist Hogne Rundberg sitt snitt til å kjøpe seg inn på sin tidligere arbeidsplass, spabåten Vulkana. Alt bandet ønsket var å spille konserter og møte publikum, så de satte seil mot ulike kaier i Nord-Norge for å holde konserter. Dermed fikk de turnerende bandmedlemmene plutselig nye oppgaver som både navigatør og skipskokk. Turen førte dem tettere sammen som band og tettere på publikum. Da de kom hjem fra turen dro de rett i studio og spilte inn dette albumet.

Tromsøbandet består av brødrene Håkon, Hogne og Halvard rundberg, samt Kjetil Solberg og Espen Høgmo. Bandet har vært aktive siden 2007 og fikk sitt store gjennombrudd med låta «Can You Hear The Morning Singing» i 2011. Siden da har de hatt flere radiohits i Norge og vært å se på flere av landets største TV-show som Senkveld, Lindmo, Idrettsgallaen og TV-aksjonen. De har stått på scener i alle landets kriker og kroker og blitt kjent for sine energiske konserter og enorme spilleglede.

«A New Day Begins» er produsert av Violet Road og Ariel Joshua Sivertsen. Albumet slippes på vinyl, CD og digitalt den 12. februar på bandets plateselskap Apollo’s Place.