Dan Børge Høvik og Christopher Carey, Sigma Technology Norway. Foto: M51

Et av Nordens ledende IT-konsulentselskap etablerer seg i Norge

Et av Sveriges ledende IT-konsulentselskaper, Sigma Technology Group, starter et nytt selskap i Oslo – Sigma Technology Norway AS. Sigma Technology Group har en samlet stab på over 2000 mennesker og planlegger å vokse betydelig i Norge.
Vi kommer til å jobbe sammen med kunder innenfor fornybar energi, telekom og produksjonsindustri på deres ferd mot digitalisering og elektrifisering.

Sigma Technology Norway har som mål å skape rundt 150 nye arbeidsplasser på tre år.

2020 var et utfordrende år for global industri og samfunn med nedstengninger, oppsigelser og permitteringer grunnet COVID-19. Likevel valgte Sigma Technology Group å følge sin strategi. På slutten av høsten 2020 gjorde de en større investering i syv nye selskaper i Sverige og Norge med start i 4. kvartal 2020 og 1. kvartal 2021. Det nyetablerte Sigma Technology Norway er nå aktivt på jakt etter dyktige programvareutviklere og ingeniører som deler selskapets visjon om å skape en bedre fremtid.

"Norge forvandler seg til en digital nasjon og er blant de ledende innen elektrifisering og overgang til fornybar energi. Vi ser et stort potensiale og sterkt behov for digitaliseringstjenester i landets private og offentlige sektorer. Sigma Technology Group har vokst betydelig innen digitalisering og har firdoblet omsetningen de siste syv årene, og passerte 1 milliard kroner i 2019. Suksessen med vår organisasjonsmodell ligger i å benytte erfaringen og drivkraften fra gründerbedrifter som sammen danner Sigma Technology Group,” sier Carl Vikingsson, administrerende direktør i Sigma Technology Group.

Christopher Carey, utnevnt til administrerende direktør i Sigma Technology Norway, har over 20 års erfaring innen konsulentvirksomhet, hvorav åtte år som administrerende direktør for Poolia og Uniflex sin virksomhet i Norge med ca. 200 ansatte.

Dan Børge Høvik er selskapets visepresident og representerer ingeniørkompetansen med over 18 års erfaring innen olje- og gassvirksomhet.

"Etter å ha Sigmas suksess i Sverige som en støtte, har vi som mål å skape en ledende digitaliserings- og ingeniørkonsulentvirksomhet i Norge. Den norske private sektoren ser for seg fremtiden innen fornybar energi. Det har vært et imponerende antall oppstartsbedrifter og selskaper som benytter ny teknologi for å effektivisere Norges skifte til fornybar energi. Vi vil tilby senioringeniører og prosjektledere som kan hjelpe våre kunder innen energisektoren. Kombinert med et sterkt tilbud innen IT og digitalisering, tror vi på solid vekst i 2021," sier Christopher Carey, administrerende direktør i Sigma Technology Norway.

"IKT-Norge ønsker Sigma Technology velkommen til Norge og vår næring, sier Fredrik Syversen, direktør for strategi- og forretningsutvikling i IKT-Norge og fortsetter, Sigma er jo et kjent merkenavn både i Norden og i Norge. At de ønsker å investere i Norge med opp mot 150 nye ansette er både en anerkjennelse av Norge som digitalt foregangsland, og tro på norsk næringsutvikling som vi i IKT-Norge deler.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christopher Carey, administrerende direktør, Sigma Technology Norway, christopher.carey@sigmatechnology.se, +47 469 88 148.

Nataly Lamkén, kommunikasjonsdirektør, Sigma Technology Group, nataly.lamken@sigmatechnology.se, +46 725 194 048.

OM SIGMA TECHNOLOGY GROUP

Sigma Technology Group, som er en del av Sigma Group, er et privateid globalt teknologikonsulentselskap med virksomhet i Sverige, Ungarn, Kina, Norge og Ukraina, med global levering til Europa, USA og Kina. Sigma Technology Group tilbyr spisskompetanse med ekspertkonsulenter, offshore levering og utviklingsteam. Teamleveranser utgjør omtrent 70% av forretningsvolumet og utføres i egne lokaler.

Sigma Technology Group tilbyr kompetanse og kapasitet innen programvareutvikling, innebygde systemer, produktinformasjon og digitale løsninger. I løpet av de siste åtte årene har Sigma Technology Group blitt kåret til Sveriges beste arbeidsgiver av den ledende jobbportalen Universum. I 2020 ble selskapet kåret til Sveriges mest anbefalte arbeidsgiver og anerkjent som Sveriges beste administrerte selskap.

Sigma Technology Group har i dag nesten 1000 ansatte i tillegg til 1300 ansatte i Ukraina og omsetter for cirka 1,1 milliarder kroner. Med de nye investeringene planlegger Sigma Technology Group å vokse 20% per år organisk og nå ca 2 milliarder kroner i salg innen 2024. For mer informasjon, besøk www.sigmatechnology.se.

Sigma Group har en over 30 år lang historie med virksomhet innen teknisk konsulentvirksomhet. Globalt forener Sigma 5000 kloke hoder i hele 13 land. Konsulentgruppen er privateid av familien Dan Olofsson, en av Nordens viktigste gründere.

Regions

Sigma er et ledende konsulentselskap som jobber for å øke kundenes konkurransekraft. For å komme dit kombinerer vi vår tekniske kunnskap med en brennende interesse for stadig å utvikle bedre løsninger. Vi er 5000 ansatte i 13 land.

Sigma eies av Danir AB, som er Dan Olofsson-familiens holdingselskap.

Nataly Lamkén

PR- og kommunikasjonssjef | Sigma Technology Sigma Technology