Sigma Energy & Marine fortsetter å vokse i Norge

Sigma Energy & Marine fortsetter å vokse i Norge

Med lang erfaring og kunnskap innen energisektoren tar Sigma Energy & Marine nå neste skritt i Norge og utvider tilbudet med digitale løsninger innen IT og Embedded.

Sigma Energy & Marine har vært aktiv i Norge i flere år. Hovedsakelig i samarbeid med store aktører i olje- og gassektoren som Aker Solutions, Technip/FMC ogBaker Hughes. På dette området har selskapets ingeniører lang erfaring med utvikling av Subsea-systemer og Marine Engineering. Selskapet ble startet i 2016 i Göteborg gjennom et oppkjøp av Aker Solutions virksomhet i Sverige.

Det pågår idag en forandring og mye arbeid med digitalisering innen energisektoren med fokus på ny programvare, metoder og verktøy. Selskapet tar nå neste skritt i Norge og utvider tilbudet med digitale løsninger innen IT og Embedded, spesielt med fokus på "digital twin". Eksisterende kunder krever en stadig bredere kompetansebase, og gjennom dette tilbudet vil de også kunne ta markedsandeler i nye bransjer.

- Vi er utrolig stolte av tilliten vi får ved å få være en del av kundenes reise til å effektivisere deres drift samt endre og modernisere bransjen. I forbindelse med denne satsing ser vi store muligheter for å kunne utvide vår virksomhet og utvikle oss sammen med våre kunder, sier Daniel Hermansson, Managing Director Sigma Energy & Marine AS.

Daniel fortsetter:
- Gjennom vår historie og erfaring i bransjen sammen med Sigmagruppens brede kompetanse og sterke merkevare, har vi veldig gode forhold for å fortsette å vokse iNorge.

I forbindelse med selskapets utvidede tilbud vil de kontinuerlig rekruttere seniorutviklere til skybaserte løsninger i løpet av året.

OM SIGMA ENERGY & MARINE
Sigma Energy & Marines fokus er å gi kundene den tryggeste, sterkeste og mest passende løsningen uavhengig av teknologi eller industri, innen ekspertområder Subsea, IT / Software, Marine, Renewable Energy, Process & Plant og Automotive & Industry Simulations.

Selskapets kunder er hovedsakelig internasjonale selskaper som jobber globalt, og sammen med dem skapes mirakler og tekniske løsninger hver dag, for prosjekter over hele verden. | www.sigmaenergyandmarine.se

For mer informasjon, kontakt:

Daniel Hermansson, Managing Director, Sigma Energy & Marine AS
daniel.hermansson@sigma.se | +47 413 96 745

Magnus Liljeqvist, Markeds- og kommunikasjonssjef, Sigma Industry West Group
magnus.liljeqvist@sigma.se | +46 736 000 605

Regions

Sigma er et ledende konsulentselskap som jobber for å øke kundenes konkurransekraft. For å komme dit kombinerer vi vår tekniske kunnskap med en brennende interesse for stadig å utvikle bedre løsninger. Vi er 5000 ansatte i 13 land.

Sigma eies av Danir AB, som er Dan Olofsson-familiens holdingselskap.

Magnus Liljeqvist

Markedsførings- og kommunikasjonssjef Sigma Energy Marine / Sigma Industry +46 736-00 06 05

Sigma er et ledende konsulentselskap som jobber for å øke kundenes konkurransekraft. For å komme dit kombinerer vi vår tekniske kunnskap med en brennende interesse for stadig å utvikle bedre løsninger. Vi er 4600 ansatte i 11 land. Sigma eies av Danir AB, som er Dan Olofsson-familiens holdingselskap.

Vi møter markedet gjennom:
SIGMA CIVIL – TEKNISK RÅDGJØRING INNEN INFRASTRUKTUR OG KONSTRUKSJONSDESIGN
Sigma Civil er et selskap som tilbyr tekniske konsulenttjenester i det svenske markedet, med hovedfokus på infrastruktur og konstruksjonsdesign. Gjennom smartere organisasjonsdynamikk, høyere fleksibilitet og fremtidsrettede ideer, hjelper vi våre kunder med å realisere sine prosjekter med større effektivitet.

SIGMA CONNECTIVITY – VI REALISERER INTERNET OF THINGS
Sigma Connectivity er et design- og utviklingshus i verdensklasse som har evnen til å gjøre ideer til virkelighet. Vi tilbyr spisskompetanse for å designe og utvikle produktenes evne til å kommunisere. Teknologien kan brukes til å utvikle funksjonalitet, tjenester og forretningsmodeller i alt fra tradisjonelle industriprodukter til husholdningselektronikk og kommunikasjonsutstyr. Vi er en pådriver i internet of things.

SIGMA INDUSTRY – KVALIFISERTE INGENIØR TJENESTER FOR INDUSTRI
Sigma Industry tilbyr svensk industri kvalifiserte konsulenttjenester innen områder som produktutvikling, ergonomi og design, prosessteknologi, beregning, produksjonssystemer og prosjektledelse. Tilbudet er basert på de klassiske ingeniørfagene innen mekanikk, så vel som el/automatisering og spisskompetanse innen spesifikke nisjeområder i tillegg til dagens teknologitrender. Sigma Industry består av Sigma Industry South, Sigma Industry West og Sigma Industry East North.

SIGMA SOFTWARE – FØRSTE KLASSE IT-TJENESTER FOR OFFSHOREKUNDER
Sigma Software er en outsourcing- og offshore-leverandør av førsteklasses IT-tjenester for globale grupper, programvareselskaper og nystartede IT-selskaper i Europa og USA. Våre tjenester inkluderer programvareutvikling og tilhørende støtte, skreddersydd programvareutvikling inkludert mobilutvikling og IT-rådgivning, der vi har ekstremt god kunnskap. Kundene er innen bil-, luftfarts-, telekom- og spillindustrien, samt innen reklame og media.

SIGMA TECHNOLOGY – VI GJØR TEKNOLOGI BRUKERVENNLIG
Sigma Technology er en ledende global leverandør av innovative informasjons- og teknologiløsninger, med fokus på produktinformasjon, programvaredesign og IT-tjenester, innebygde systemer og offshoreutvikling. Vi er eksperter med en lidenskap for teknologi og informasjon, og vi er stolte av å alltid forbedre våre leveranser. Vår leveringsfilosofi er "Local Drive – Global Strength", og derfor har vi kontorer mange steder i verden for å være nær kundene våre.