Sigma Energy & Marine fortsetter å vokse i Norge

Sigma Energy & Marine fortsetter å vokse i Norge

Med lang erfaring og kunnskap innen energisektoren tar Sigma Energy & Marine nå neste skritt i Norge og utvider tilbudet med digitale løsninger innen IT og Embedded.

Sigma Energy & Marine har vært aktiv i Norge i flere år. Hovedsakelig i samarbeid med store aktører i olje- og gassektoren som Aker Solutions, Technip/FMC ogBaker Hughes. På dette området har selskapets ingeniører lang erfaring med utvikling av Subsea-systemer og Marine Engineering. Selskapet ble startet i 2016 i Göteborg gjennom et oppkjøp av Aker Solutions virksomhet i Sverige.

Det pågår idag en forandring og mye arbeid med digitalisering innen energisektoren med fokus på ny programvare, metoder og verktøy. Selskapet tar nå neste skritt i Norge og utvider tilbudet med digitale løsninger innen IT og Embedded, spesielt med fokus på "digital twin". Eksisterende kunder krever en stadig bredere kompetansebase, og gjennom dette tilbudet vil de også kunne ta markedsandeler i nye bransjer.

- Vi er utrolig stolte av tilliten vi får ved å få være en del av kundenes reise til å effektivisere deres drift samt endre og modernisere bransjen. I forbindelse med denne satsing ser vi store muligheter for å kunne utvide vår virksomhet og utvikle oss sammen med våre kunder, sier Daniel Hermansson, Managing Director Sigma Energy & Marine AS.

Daniel fortsetter:
- Gjennom vår historie og erfaring i bransjen sammen med Sigmagruppens brede kompetanse og sterke merkevare, har vi veldig gode forhold for å fortsette å vokse iNorge.

I forbindelse med selskapets utvidede tilbud vil de kontinuerlig rekruttere seniorutviklere til skybaserte løsninger i løpet av året.

OM SIGMA ENERGY & MARINE
Sigma Energy & Marines fokus er å gi kundene den tryggeste, sterkeste og mest passende løsningen uavhengig av teknologi eller industri, innen ekspertområder Subsea, IT / Software, Marine, Renewable Energy, Process & Plant og Automotive & Industry Simulations.

Selskapets kunder er hovedsakelig internasjonale selskaper som jobber globalt, og sammen med dem skapes mirakler og tekniske løsninger hver dag, for prosjekter over hele verden. | www.sigmaenergyandmarine.se

For mer informasjon, kontakt:

Daniel Hermansson, Managing Director, Sigma Energy & Marine AS
daniel.hermansson@sigma.se | +47 413 96 745

Magnus Liljeqvist, Markeds- og kommunikasjonssjef, Sigma Industry West Group
magnus.liljeqvist@sigma.se | +46 736 000 605

Regions

Sigma er et ledende konsulentselskap som jobber for å øke kundenes konkurransekraft. For å komme dit kombinerer vi vår tekniske kunnskap med en brennende interesse for stadig å utvikle bedre løsninger. Vi er 5000 ansatte i 13 land.

Sigma eies av Danir AB, som er Dan Olofsson-familiens holdingselskap.

Magnus Liljeqvist

Markedsførings- og kommunikasjonssjef Sigma Energy Marine / Sigma Industry +46 736-00 06 05