Signicat utvider sin digitale identitetsportefølje med mojeID Poland som den første ikke-polske aggregatoren

Oslo, 29. april 2024 - Signicat, den ledende paneuropeiske leverandøren av digitale identitetsløsninger, er den første internasjonale aggregatoren som integrerer mojeID Poland i sin digitale identitetsportefølje. Denne prestasjonen er spesielt viktig fordi det er første gang en ikke-polsk formidler tilbyr mojeID Poland direkte, uten å involvere tredjeparter.

98 % av alle polske nettbankbrukere mojeID Poland. Dette betyr at autentiseringen av en polsk persons identitet skjer ved hjelp av bankopplysningene, noe som garanterer et høyt sikkerhetsnivå og ivaretar dataintegriteten.

mojeID Poland tilbyr to sikkerhetsnivåer - lav og høy - og muliggjør både den første identitetsbekreftelsen og den påfølgende brukerautentiseringen, i full overensstemmelse med lokale forskrifter om hvitvasking av penger og eIDAS, den europeiske forskriften som regulerer metoder for elektronisk identitetsbekreftelse. Dermed kan bedrifter som tar i bruk mojeID Poland, sømløst opprette og vedlikeholde relasjoner med alle sine brukere på få sekunder.

"Når vi nå integrerer mojeID Polen i porteføljen vår, gir vi bedrifter mulighet til å utvide virksomheten sin i Polen på en sikker og svindelbeskyttet måte. Å levere en ny elektronisk identitetsløsning krever streng overholdelse av sikkerhets- og samsvarsstandarder som er pålagt av offentlige myndigheter og nasjonale forskrifter. Det er vår høyeste prioritet å imøtekomme de skiftende kravene i regulerte sektorer, og vi ser mojeID Polen som en viktig ressurs for kundene våre. Det er en grunn til at Signicat er en one-stop-shop: Vi tilbyr en perfekt kombinasjon av metoder for identitetsverifisering for selskaper som opererer på tvers av landegrensene", sier Petter Iversen, Country Manager Norway i Signicat.

Dette markerer nok en milepæl for Signicat, etter den vellykkede integreringen av det italienske e-identitetssystemet SPID (Sistema Pubblico di Identità Digitale), som ble kunngjort i september 2023. Med over 35 digitale identiteter integrert fra over hele Europa, fortsetter Signicat å utvide sitt globale økosystem av identitetsmetoder som beriker den ledende identitetsplattformen og hjelper internasjonale selskaper med det bredeste utvalget av metoder for identitetsverifisering, autentisering, orkestrering og signering på tvers av globale markeder.

"For kundene våre er Europa en jungel av komplekse regler, forskrifter og samsvarsnivåer, og ved å fortsette å utvide tilbudet vårt, f.eks. nå med mojeID og nasjonale digitale identiteter, hjelper vi kundene våre gjennom denne jungelen. Vi gjør onboarding og identitetsverifisering raskt og effektivt. Å integrere nye digitale identiteter og gjøre dem tilgjengelige for alle selskaper i verden har alltid vært en prioritet for oss. Kundene våre stoler på at vi er deres eneste kontaktpunkt for alle digitale identitetsbehov. Det at vi er først ute med å tilby en ny digital identitet i internasjonal skala, sammen med 35 andre digitale identiteter, gjør at vi ligger i forkant i bransjen", sier Asger Hattel, CEO i Signicat.

Signicat fortsetter å drive frem innovasjon på området for digitale identiteter, og det forventes flere kunngjøringer i løpet av året.