Sinful avslører: Slik er nordmennenes sexvaner anno 2017

Hos Sinful, Skandinavias største erotiske webshop, undersøker vi årlig nordmennenes sexvaner.

Er det kvinner eller menn som kjøper mest sexleketøy? Hvor i Norge blir det handlet mest? Og er det fremdeles anale sexleketøy som foretrekkes?

Klikk her flere morsomme fakta om nordmennenes sexvaner for 2017

De generelle tendensene - slik er nordmennene på soverommet

Norges mest sexy kommune og de mest sexy navn

Årets mest sexy kommune er Lillehammer. Trondheim er til gjengjeld stedet hvor det kjøpes mest kinky sexleketøy, mens Sarpsborg er kommunen hvor handelen er minst.

De personene som har gjort flest transaksjoner har navnene Kenneth og Veronica

Dermed kan disse to pryde seg med å ha Norges mest sexy navn. Her har man målt på hvem som kjøper mest sexleketøy, undertøy og glidekrem ut fra mer enn 60.000 ordrer i webshoppen.

Det viser seg også at Kenneth handler mer enn Veronica. Det er nemlig menn som har handlet aller mest sexeletøy i 2017 sammenlignet med kvinnene.

Årets produkttrender

Det er altså mennene som har handlet mest. Produktet flest menn har kjøpt er onaniproduktet Autoblow 2.

Kvinner handler også onaniprodukter til seg selv - og det mest populære kjøpet for henne er den lille men effektive Rocks Off 120mm klitorisvibratoren.

Kvinnene er generelt bedre til å handle til seg selv når de shopper. 55% av kvinnene kjøper onaniprodukter til seg selv, mens kun 27% av menn gjør det samme. Mennene er de som er best til å overraske sin partner med.

Favoritten hos parene har klart vært Sinfuls julekalender, som kun er solgt i oktober og november. Denne setter primært fokus på intimitet og det sensuelle i parforholdet gjennom hele desember måned.

Sinul Fun Facts for 2017

Det er solgt over 9,808 liter glidemiddel - så mye at det kan fylles 39 boblebad.

Det er solgt 14,931 Tenga onani- og vibratoregg, hvilket tilsvarer hele 654 økologiske høner sin produksjon av egg på én måned.

Videre har Sinful solgt over 6.043 meter dildoer - svarende til 2,5 så høyt som Galdhøpiggen.

OBS: Sinful har benyttet data fra webshoppen med størst mulig diskresjon og har ikke brukt personfølsomme data, men utelukkende data som ikke kan spores tilbake til enkeltpersoner.

• Entreprenørskap

• 2017
  • sexleketøy
  • sinful.no
  • sinfulno
  • året som gikk
  • nordmennenes sexvaner

Alle bestillinger på sinful.no som legges før klokken 17 blir pakket og sendt samme dag.