– Jeg ser særlig frem til å bidra til SiOs samfunnsoppdrag med å sikre et godt botilbud for studentene, sier Henrik Graarud, ny boligdirektør i SIO fra 1. juni.

Henrik Graarud ansatt som boligdirektør hos SiO

Studentsamskipnaden SiO har gleden av å informere om at Henrik Graarud er ansatt som ny boligdirektør. Han starter i SiO 1. juni.

Graarud (35) kommer til SiO fra stillingen som regiondirektør i eiendom for Øst- og Vest-Norge i ISS Facility Services. Tidligere har han ledet flere områder i samme selskap innen både renhold, catering og supporttjenester. Han har også erfaring fra IT- og eventbransjen.

– Jeg er veldig glad for å kunne ønske Henrik velkommen til SiO. Med sin ledererfaring fra eiendom og større, komplekse organisasjoner, samt pågangsmot og strategiske evner mener vi han er svært egnet som leder for SiOs boligtilbud. Han vil utgjøre en viktig ressurs i arbeidet vårt med å gi norske og internasjonale studenter et godt hjem i studietiden, sier Andreas Eskelund, administrerende direktør i SiO.

Vil utvikle tilbudet
Graarud vil lede arbeidet med å utvikle og forbedre SiOs boligtilbud til studenter, samt sikre effektiv drift og service av SiOs over 9000 hybler og leiligheter i Osloområdet.

– SiO jobber kontinuerlig for å kunne tilby studentene i Oslo og Lillestrøm trygge og komfortable studentboliger til en gunstig pris. Med Henrik Graarud på plass som ny boligdirektør, ser vi frem til å videreutvikle dette arbeidet, sier Eskelund.

Viktig samfunnsrolle
Graarud har utdannelse i økonomi og administrasjon fra Handelshøyskolen BI i Oslo, og ser særlig frem til å bidra til SiOs samfunnsoppdrag med å sikre et godt botilbud for studentene.

– Jeg ser virkelig frem til å ta fatt på oppgaven som boligdirektør i SiO. Jeg er imponert over hva organisasjonen har fått til så langt, og ikke minst evnen til teknologisk omstilling samt det store fokuset på bærekraft. SiO spiller en viktig samfunnsrolle i Norge, og jeg gleder meg til å kunne bidra til å tilrettelegge de beste løsningene for dagens og fremtidens studenter, sier Graarud.

For ytterligere informasjon om SiO og Henrik Graarud kan du ta kontakt med vår presseansvarlige på e-post nina.langeland@sio.no.

Forfatteren genererte teksten delvis med AI og har revidert og redigert innholdet.

Studentsamskipnaden SiO leverer tjenester til 74 380 studenter ved 27 læresteder i Osloregionen. SiOs ambisjon er å gjøre Oslo til Norges mest attraktive by å studere i, gjennom å bidra til by- og campusutvikling og et attraktivt boligtilbud. SiO tilbyr ca 9000 studentboliger, helse-, rådgivning- og karrieretjenester, barnehageplasser, serveringssteder og et bredt treningstilbud gjennom SiO Athletica. SiO har 936 medarbeidere (450 årsverk) og en omsetning på om lag 1,2 milliarder kroner. www.sio.no.

SiO er studentsamskipnaden for 27 studiesteder i Osloregionen. Mer enn 75 000 studenter betaler semesteravgift til SiO og kan bruke de ulike tilbudene våre. Hovedoppgaven vår er å tilby produkter og tjenester som gjør studiehverdagen effektiv og stimulerende, og bidrar til at studentene trives. Jobben vi gjør skal bidra til at studiestedene våre har de mest attraktive læringsmiljøene i landet.