20. oktober kl 15 blir det offisiell åpning og innflyttingsfest for Lillestrøm Studentby.

Presseinvitasjon: Offisiell åpning av Lillestrøm Studentby

Lillestrøm Studentby står nå ferdig med 300 studentboliger. Studentbyen består av to bygg på henholdsvis 7 og 13 etasjer, med 289 ettromsleiligheter og 11 parboliger for studenter. Alt er allerede utleid.

Velkommen til offisiell åpning og innflyttingsfest med snorklipping, kulturinnslag, pizza og omvisning i den nye studentbyen. Omvisningen inkluderer sosiale fellesarealer, lesesal og besøk hos en av de nyinnflyttede studentene i studentbyen.

Entreprenør for studentboligene er Ove Skår AS (totalentreprise). Byggene er tegnet av HRTB Arkitekter AS.

TID:Torsdag 20. oktober 2022 kl. 15-16

STED: Området utenfor Lillestrøm Studentby, Nesgata 6.

Alle studentene som bor i den ferske studentbyen er invitert til åpningen.

Lillestrøms ordfører Jørgen Vik, SiOs ledelse, Velferdstinget i Oslo og Akershus og representanter fra flere studiesteder samt aktørene i byggeprosjektet vil være til stede.

Påmelding er ikke nødvendig.

Studentsamskipnaden SiO leverer tjenester til 74 380 studenter ved 28 læresteder i Osloregionen. SiOs ambisjon er å gjøre Oslo til Norges mest attraktive by å studere i, gjennom å bidra til by- og campusutvikling og et attraktivt boligtilbud. SiO tilbyr ca 9000 studentboliger, helse-, rådgivning- og karrieretjenester, barnehageplasser, serveringssteder og et bredt treningstilbud gjennom SiO Athletica. SiO har 936 medarbeidere (450 årsverk) og en omsetning på om lag 1,2 milliarder kroner. www.sio.no.

SiO er studentsamskipnaden for 27 studiesteder i Osloregionen. Mer enn 75 000 studenter betaler semesteravgift til SiO og kan bruke de ulike tilbudene våre. Hovedoppgaven vår er å tilby produkter og tjenester som gjør studiehverdagen effektiv og stimulerende, og bidrar til at studentene trives. Jobben vi gjør skal bidra til at studiestedene våre har de mest attraktive læringsmiljøene i landet.