En solid investering for 2019

På SISSENERS julelunsj i desember presenterte vi et selskap som vi mente kunne være en solid investering for 2019.

Et selskap med høy kvalitet og defensiv karakter: Essity er et verdensledende selskap innen hygieneprodukter. Selskapet stiger i dag nærmere 9% på Stockholms-børsen etter å ha levert fantastiske tall for Q4. Aksjen er opp hele 19% siste tre måneder mot Stockholmsbørsen ned 1%. Selskapet vokser sterkt i alle deler av verden og har evne til å forbedre sine marginer gjennom en kombinasjon av prisøkninger og kostnadskutt. Veksten i fremvoksende markeder tiltar, eksemplifisert ved at selskapet tar markedsandel i det kinesiske markedet for bleier til småbarn. I tillegg er selskapet veldig dyktige på digitalisering og melder om at i Kina er nå 30% av salget via internett. Dette er solide selskaper vi liker!

• Marked, børs

Sissener AS er et verdipapirforetak som gjennom sine forvaltningstjenester ønsker tilby investorer et attraktivt investeringsalternativ gjennom fondet SISSENER Canopus.

Peter Wendelboe

Pressekontakt Sales Manager +47 90 02 25 55