Nyhetsbrev Norges Skiskytterforbund 27. november

Nyhetsbrev Norges Skiskytterforbund 27. november

Sesongen starter for fullt i helgen og vi ønsker å informere om følgende saker:

Norges Skiskytterforbund lanserer «korona-pakke»

Gir økonomisk støtte til kretsene for å øke aktiviteten der det er mulig. For å bidra til at de 16 skiskytter-kretsene rundt om i Norge kan legge til rette for lokale og regionale konkurranser denne sesongen, vedtok styret i Norges Skiskytterforbund i går at kretsene får et ekstraordinært tilskudd. Midlene er øremerket aktivitet. Les mer om dette her.

Viktig informasjon om Lerøy Cup før jul

Korona-pandemien medfører at færre utøvere enn normalt får stille til start i Lerøy Cup fram mot jul. Styret vedtok i går at konkurransene i november og desember ikke skal telle i Lerøy Cup’en. Nye vurderinger blir gjort i henhold til tidligere kommunisert plan for sesongen og videre utfall blir vurdert ut fra smittesituasjon og hvordan det resterende konkurranse-opplegget blir.https://skiskyting.no/nyheter/oppdatering-arrangementer-for-jul/

Ett overgrep i idretten er ett for mye: Dette kan idrettslag gjøre

Hver dag jobber trenere, tillitsvalgte og foreldre for at alle skal være trygge i norsk idrett. Samtidig vet vi at overgrep skjer. Hvordan kan idrettslag gjøre det enklere å varsle – og hvordan kan dere håndtere negative hendelser på en god måte? Les mer fra Norges Idrettsforbund her.

Husk å løse lisens

Skiskytter-lisens betales hvert år for å sikre utøver god hjelp ved en eventuell skade oppstått ved trening. For 2020 har lisensen blitt oppdatert til å også gjelde for egentrening i tillegg til organisert skiskytter-aktivitet.

Norges Skiskytterforbund er kjent med at de fleste idrettsskader skjer i treningssesongen og påpeker derfor viktigheten av å ha løst lisens for å trygge best mulig hjelp når uhellet er ute.

Les mer og løs lisens her.

Emilie Nordskar

Pressekontakt Kommunikasjonssjef Media 90055379

Verdens ledende skiskytter-nasjon

Norges Skiskytterforbund ble stiftet 10. desember 1983. NSSF har ca. 7000 medlemmer fordelt på 160 klubber og 15 skiskytterkretser.

Norges Skiskytterforbunds visjon er å være verdens ledende skiskytternasjon. Langtidsplanen for 2022-2026 er derfor organisert på en ny måte. Våre verdier som skal være synlig i alt vi gjør er: Begeistrende, Idrettsglede, Samlende og Ekte.