REISER VIDERE: Ingrid Landmark Tandrevold og Tiril Eckhoff vender nesa mot Hochfilzen. Foto: Christian Haukeli

Disse 12 skiskytterne skal konkurrere i Hochfilzen

Norges Skiskytterforbund har gjort følgende uttak til sesongens tredje og fjerde verdenscup 07. - 20. desember i østerrikske Hochfilzen.

Etter to innledende runder i verdenscupen i finske Kontiolahti, vender den norske troppen nesa mot Østerrike for å ha base der i ukene fram mot jul. Etter to konkurransehelger har Norge plassert seks herreløpere blant topp-11 totalt sett, med Thingnes Bø på topp og den ferske eliteutøveren Sturla Holm Lægreid på 4. plass totalt.

Marte Olsbu Røiseland (2) har markert seg som en sterk utfordrer til svenske Hanna Øberg (1), og de to har kapret de to øverste plassene totalt så langt i verdenscupen. Se IBU sitt leaderboard her: https://www.biathlonworld.com/competitions/world-cup/standings/season/2021/level/1/score/ts/gender/m/

Sportssjef i Norges Skiskytterforbund, Per Arne Botnan, er godt fornøyd med de første to konkurransehelgene:

- Jeg synes både utøvere og støtteapparat har gjort en fabelaktig innsats her i de finske skoger. Vi har oppnådd svært gode resultater og vi har vært veldig flinke i forhold til smittevern. Det står stor respekt av det gjengen vår har levert her, sier Botnan.

Uttak Hochfilzen, Østerrike 07. - 20. desember 2020

Kvinner

Tiril Kampenhaug Eckhoff (Fossum IF)

Emilie Kalkenberg (Skonseng UL)