Klarsignal for verdenscup i skiskyting i Holmenkollen

Klarsignal for verdenscup i skiskyting i Holmenkollen

Norges Skiskytterforbund har i dag mottatt beskjeden om at verdenscupen i skiskyting kan gjennomføres 18. – 21. mars 2021 i Holmenkollen.

Det har vært tett og svært godt samarbeid både med arrangør Holmenkollen Skifestival, Norges Skiforbund og myndighetene for å få dette til.

– Vi er svært ydmyke og takknemlige for å få muligheten til å konkurrere på hjemmebane, og har naturligvis full forståelse for at dette har vært en vanskelig beslutning. Vårt fokus har hele tiden vært å forholde oss til alle råd og anbefalinger som gis fra norske myndigheter, og sammen har vi utviklet en omfattende smittevernsprotokoll som skal sikre trygge konkurranser og en forsvarlig gjennomføring, sier Arne Horten, president i Norges Skiskytterforbund.