TRYGG MED SKYDDA: HMS-spesialisten bidrar med både rådgivning og produkter på årets Blink-festival.

Sikrer publikum og deltagere under BLINK

Skydda Norge sørger for at rulleskifesten i Sandnes er trygg for både deltagere og publikum.

Norges største rulleskifest, Blinkfestivalen i Sandnes, er i gang. Her konkurrerer verdenseliten i langrenn og skiskyting på rulleski. De siste årene har Skydda bidratt med rådgivning og utstyr for å sørge for et trygt arbeidsmiljø slik at verdens største sommer-skiarrangement gjennomføres på en forsvarlig måte.

Ekstra fokus på koronatrygghet

Jan Asle Espeland, regionansvarlig for Rogaland og Hordaland i Skydda Norge, forteller at HMS-spesialisten blant annet bidrar med produkter som ivaretar et godt smittevern.

- Det blir satt ut småflasker med hånddesinfeksjon og store mengder munnbind slik at dette er tilgjengelig for alle på arrangementet til enhver tid. I tillegg brukes utstyr og produkter fra Elyte til desinfisering av berøringspunkter og fogging av fellesområder, forklarer han.

Det er mange frivillige som er involverte i Blink-festivalen og Skydda sørger for å holde dugnadsarbeiderne trygge på jobb. Espeland forklarer at HMS-selskapet leverer en trygghetspakke, der det er blitt utført en risikovurdering i forkant.

- Som en av markedets ledende leverandører av HMS-løsninger og personlig verneutstyr betyr det mye for Skydda å kunne bidra med vår kompetanse for at denne type arrangement kan gjennomføres. Vi har tenkt på alle mulige type scenarioer for å komme frem til de produktene og løsningene vi bidrar med, sier han.

FOGGING med Elyte er en effektiv desinfeksjonsmetode mot bakterier og virus. Produktet er nedbrytbart og skånsom mot både bruker og overflater.

Godt samarbeid

Espeland utdyper at Skydda ønsker å fremstå som en samarbeidspartner som ivaretar alle de involverte og at samarbeidet med Blink-festivalen er et viktig kvalitetsstempel for HMS-selskapet.

- Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på det Skydda gjør og våre produkter de siste årene, og vi opplever å ha et svært godt samarbeid med Blink. I tillegg må vi gi honnør til Blink-arrangør Axelar med Odd Langhelle i spissen som imponerer med å få til et slikt arrangement midt i en vanskelig tid med koronapandemien, sier HMS-eksperten som gleder seg til å følge med på årets konkurranser.

- Vi i Skydda heier jo litt ekstra på vår ambassadør Tarjei Bø, sier smiler Espeland.