Klatran ny, midlertidig Skydda Norge-sjef

Klatran ny, midlertidig Skydda Norge-sjef

Markedssjef Karoline Klatran (29) går inn i jobben som fungerende daglig leder for Skydda Norge.

Skydda-sjef Vegard Aune er sykmeldt på ubestemt tid  (NB. ikke korona!), og markedssjef Klatran har overtatt roret på midlertidig basis.

- Jeg er er veldig glad for tilliten ledelsen i Skydda har vist meg. Samtidig håper jeg naturligvis at Vegard - som jeg har et daglig samarbeid med - kommer raskt tilbake. Det er utfordrende å være i 20-åra og nytilsatt leder i akkurat denne perioden, men det er utrolig motiverende å jobbe med å hjelpe mennesker, og jeg er kjempeheldig som har et kjempebra team i Skydda som virkelig brenner for sikkerhet på arbeidsplassen, sier Karoline Klatran, som de siste sju årene har hatt stillingen markedssjef i Skydda Norge.

Sammen med staben i Skydda, har hun nå satt i verk en rekke interne tiltak for å minimere risikoen for koronasmitte.

- Koronautbruddet er en helt ny utfordring for de fleste av oss - både yrkesmessig og privat. Som en ledende HMS-bedrift innenfor industri- og byggenæring, kjenner Skydda særlig på ansvaret for å holde arbeidsplassen trygg. Det er ikke påvist smitte hos noen av våre ansatte, men vi har likevel besluttet å gjennomføre en rekke strakstiltak i eget selskap etter "føre var"-prinspippet. Dette innebærer blant annet at alle ansatte i Skydda Norge fortsetter å jobbe som normalt, men gjør det fra eget hjemmekontor til over påske eller når norske myndigheter eventuelt kommer med andre anbefalinger. Alle møter i samme periode vil bli avhold via Skype, og våre rådgivere og selgere vil kun i helt spesielle tilfeller dra på kundebesøk, forklarer Klatran.

Skulle det på noe tidspunkt bli påvist korona blant noen av Skyddas ansatte, vil selskapet iverksette karantenetiltak umiddelbart - og straks kommunisere dette. Forøvrig følges fortløpende de anbefalinger som til en hver tid kommer fra Folkehelseinstituttet.

- Vårt felles ansvar

Gjennom et stort kundenettverk, har Skydda daglig ansvar for sikkerheten til tusenvis av arbeidere rundt om i Norge. All erfaring viser at gode beredskapsplaner og ansvarlig sikkerhetskultur er avgjørende å ha på plass. Samtidig er det i stor grad opp til hver enkelt å utvise ansvarlighet for egen- og andres helse.

Les mer: Slik beskytter byggplassene seg mot korona

- Med tanke på situasjonen vi nå befinner oss i, er dette viktigere enn noen gang. Vi har et felles ansvar for å forebygge smitte, og vi er alle nødt til å bidra i en nasjonal dugnad. Tenk nøye gjennom hva du kan gjøre for å forebygge spredning av smitte både på jobben og privat, og ta grep i praksis. Skydda anbefaler alle bedrifter som har mulighet til å la ledelse og ansatte jobbe hjemmefra til å gjøre dette. For produksjonsbedrifter som er avhengig av å ha mennesker fysisk tilstede på arbeidsplassen, oppfordrer vi til å kun fylle kritiske funksjoner og sørge for at arbeidstagerne har tilgang til verneutstyr som er beregnet for pandemi, oppfordrer Skyddas fungerende daglige leder, Karoline Klatran.

Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss i Skydda for mer informasjon.

Vi er å treffe på:

Skydda Norge er en ledende leverandør av HMS-løsninger og personlig verneutstyr. Takket være unik kunnskap og riktige produkter, skaper vi trygghet på arbeidsplassen. Å være trygg er både lurt og lønnsomt. For oss er èn arbeidsulykke èn for mye.