Trygghet er gull!

Trygghet er gull!

Det gnistrer både i gull og av de norske langrennsløperene under VM i Val di Fiemme. Og ikke overraskende; det skinner sterkest av Marit Bjørgen. Da skidronningen smadret Justyna Kowalczyk på oppløpet under tremila, tok hun hjem sitt fjerde VM gull på en uke. Og sin utrolige 11. mesterskapstriumfen siden 2010!

Mye er blitt skrevet om Marits vei tilbak til toppen er nedturen i årene 2006-2009. Justering av treningsmengde og metode, kosthold og mentale forberedelser ble gjort med et overordnet mål for øyet: å gjøre Marit trygg på at hun fortsatt kunne være verdens beste skiløper. Og gjett om det virket!

- Marit har tatt noen grep teknisk, og har etter hvert begynt å skjønne mye selv. Hun vet hva hun skal gjøre. Den klareste forskjellen er at hun er blitt tryggere og tar avgjørelser på eget initiativ, forklarer landslagstrener Egil Kristiansen.

- Jeg synes absloutt at hun er blitt mer trygg, ikke minst taktisk. Hun tør å prøve ting som hun ikke gjorde før, supplerer teknikktrener Pål Gunnar Mikkelplass.

Trygghet blir beskrevet som "en tilstand av beskyttelse og sikkerhet, en følelse av at det ikke foreligger noe truende".

For Skydda - som strategisk samarbeidspartner for Norges Skiforbund Langrenn - er trygghet selve nøkkelordet. Som leverandør av personlig verneutstyr og HMS-system for langrennslandslaget, sørger Skydda for at smøreteamet og støtteapparatet rundt Marit er like trygge på jobben som langrennsdronningen selv. I etterkant av VM i Val Di Fiemme lanserer Skydda sin nye katalog med 800 sider proppfulle av verneutstyr som alle har samme mål: å gjøre Norge litt tryggere.  Det er ikke sikkert alle vinner like mange gull som Marit Bjørgen, men det er uansett gull verdt å føle seg trygg.

Skydda utvikler og markedsfører løsninger innen personlig verneutstyr for profesjonelle brukere i Nord-Europa. Vi er også strategisk samarbeidspartner for NSF Langrenn.