Lasagneplatene får perfekt plass i den nye og smarte lasagneformen vår.

Endelig finnes det en form som passer til lasagneplatene!

Lag deilig lasagne! Lasagneplatene får perfekt plass i den nye og smarte lasagneformen vår. Nå slipper du å bryte opp og pusle med småbiter. Supersmart og sparer tid! Og svaret på spørsmålet ditt er ja, den kan vaskes i oppvaskmaskinen.

I stedet for å bryte opp lasagneplatene og tilpasse dem etter den ildfaste formen har det svenske selskapet C3 kommet på en smart løsning. De har utviklet en lasagneform med perfekt passform til lasagneplatene. Den romslige ildfaste formen gir ca. 6 porsjoner og har plass til 3 lasagneplater på rad. Ettersom lasagneplatene passer perfekt i formen, er det lett å legge plater lagvis med fyll. Formen er tilpasset etter målene på Barillas ferdige lasagneplater (ca. 17 cm x 9 cm). Det er de samme målene som mange andre har. Den ildfaste lasagneformen er laget av porselen av høy kvalitet og tåler selvfølgelig å vaskes i oppvaskmaskin. Les mer om lasagneformen på SmartaSaker.

Mål innvendig: 27,5 cm x 17,5 cm x 6 cm.
Mål utvendig: 36 cm x 21 cm x 7 cm.