Produksjonstallene for Smurfit Kappas Vitop-tappetuter passerer 5 milliarder

Produksjonstallene for Smurfit Kappas Vitop-tappetuter passerer 5 milliarder

Smurfit Kappa, et FTSE 100-selskap og den ledende leverandøren av innovative Bag-in-Box-emballasjeløsninger, markerer nå at produksjonstallene for selskapets Vitop®-tappetut har passert fem milliarder. Vitop®-tappetuten utgjør en integrert del av Smurfit Kappas Bag-in-Box-utvalg, en serie med bærekraftige emballeringsløsninger for flytende og semi-flytende produkter.

Bag-in-Box-produktene har et lavt karbonavtrykk gjennom hele produktets levetid som følge av effektiv material- og ressursbruk. En rekke bærekraftige innovasjoner har blitt lagt til i den nåværende produktserien, blant annet en reduksjon i tykkelsen på posematerialet og lanseringen av en enda mer kompakt Vitop®-tappetut. Et eget team som jobber med sirkulærøkonomi knyttet til Bag-in-Box utforsker også ytterligere produktinnovasjoner, blant annet innføring av biobaserte råmaterialer.

Vitop®-tappetuten ble først designet i 1989 og produseres ved Smurfit Kappas toppmoderne fasiliteter i Alessandria i Italia. Vitop®-tappetuten har revolusjonert Bag-in-Box-emballasjen i det at den har både en manipulasjonssikker design på tuten og en svært effektiv oksygenbarriere som ivaretar kvaliteten på produktet og gir vesentlig lengre holdbarhet. Suksessen til dette produktet er et resultat av grundig forskning, god design og førsteklasses brukervennlighet.

Smurfit Kappa har sett en betydelig økning i etterspørselen etter Bag-in-Box-produktene sine de siste årene. Opprinnelig ble Bag-in-Box-porteføljen primært brukt til viner, men har nå blitt utvidet til å omfatte løsninger for et bredt spekter av næringsmidler, inkludert fruktjuice, vann, meieriprodukter og olivenolje – og til nonfood-produkter som vaskemidler og motorolje.

Didier Pontcharraud, administrerende direktør i Vitop, uttalte følgende: «Suksessen til Vitop®-tappetutene har skjedd gradvis etter at løsningen ble lansert i 1989. Siden da har vi fortsatt å jobbe med videreutvikling av designet og drevet frem videre produktinnovasjon. Vi jobber hele tiden med å utforske nye materialer og teknologier.

Ved å ta i bruk erfaringen og fagkompetansen til de ni Bag-in-Box-produksjonssentrene våre i Europa og Nord- og Sør-Amerika, har vi blitt i stand til å lage et produkt med enestående kvaliteter. Dette har resultert i at utrolige fem milliarder Vitop®-tappetuter har blitt produsert, noe vi som team er utrolig stolte av.»

Smurfit Kappa har den ledende posisjonen for Bag-in-Box-løsninger i Europa

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massivpapp, samt effektive maskinløsninger. I nært samarbeid med våre kunder tar vi frem innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som fremmer kundens varemerke. Vi har produksjon og salg rundt om i Norge og Sverige.

Smurfit Kappa Group har rundt 46 000 ansatte ved cirka 350 produksjonssteder i 35 land, og omsatte for 9 milliarder euro i 2019.

Les mer: smurfitkappa.no og smurfitkappa.se

Følg: LinkedIn | Twitter | Facebook | YouTube