Smurfit Kappa åpner topp moderne Design2Market Factory

Smurfit Kappa åpner topp moderne Design2Market Factory

Smurfit Kappa har gjennomført en betydelig investering i den nye Design2Market Factory, et unikt anlegg for rask og sømløs produktutvikling – fra emballasjedesign til lansering i markedet.

Investeringen, som inkluderer digital skriver og stanseverktøy, gjør det mulig å raskt lage prototyper for pilotproduksjon og gjennomføre bransjeledende analyser av emballasjens egenskaper ved hjelp av analyse- og feltlaboratorier som er samlet under samme tak.

Vår Design2Market Factory har en beliggenhet som er velegnet for å imøtekomme to av de viktigste trendene i emballasjeindustrien – bærekraft og netthandel – ved hjelp av kundedata, topp moderne maskiner og lang erfaring, som samles for å gjøre kundene enda mer konkurransedyktige.

Fra den første designbriefen støtter et tverrfaglig team den organiske og samarbeidsorienterte designprosessen sammen med kunden, noe som fører til tilpassede prototyper som raskt kan produseres ved hjelp av pilotproduksjon. Denne produksjonen gir oss fleksibilitet til raskt å teste, justere og tilpasse emballasjeløsningene i mindre skala, bygge tillit og eliminere risiko før de lanseres i markedet.

Teamet ved Design2Market Factory har hittil laget og testet innovative løsninger, inkludert Frustration Free Packaging for vin, hylleklar emballasje for vaskemidler og flere av Smurfit Kappas Better Planet Packaging-produkter, inkludert en erstatning for krympeplast.

Arco Berkenbosch, Vice President of Innovation and Development hos Smurfit Kappa sier følgende om kunngjøringen: «Med Design2Market Factory kan kundene våre raskt lansere nye emballasjeløsninger, og den har revolusjonert utviklingsprosessen. Den er skapt for å utvikle håndfaste prototyper som kan testes sammen med kunder, og deretter tilpasses og justeres før storskalaproduksjonen starter.

Vi samler alle relevante interessenter i designreisen – fra idé til produksjon – og til og med sertifisering, hvis det er aktuelt, slik at kundene får robuste data og informasjon for å få produktene sine inn på plattformer som Amazon og Alibaba.»

Den første Design2Market Factory, som ligger i Nederland, har vært i full drift siden januar i år.

Smurfit Kappa er en av verdens ledende produsenter av papirbasert emballasje

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massivpapp, samt effektive maskinløsninger. I nært samarbeid med våre kunder tar vi frem innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som fremmer kundens varemerke. Vi har produksjon og salg rundt om i Norge og Sverige.

Smurfit Kappa Group har rundt 48 000 ansatte ved mer enn 350 produksjonssteder i 36 land, og omsatte for 10,1 milliarder euro i 2021.

Les mer: smurfitkappa.no og smurfitkappa.se

Følg: LinkedIn | Twitter | Facebook | YouTube

Smurfit Kappa Pressoffice

Pressekontakt Salgsdirektør Smurfit Kappa Norge +47 905 95 966

Pressekontakt Administrerende Direktør Smurfit Kappa Norge +47 970 74 309

Smurfit Kappa er en av verdens ledende produsenter av papirbasert emballasje

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massiv papp, samt effektive emballasjeløsninger. I nært samarbeide med våre kunder utvikler vi innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som styrker kundens varemerke. Vi har produksjon i Scandinavia.

Smurfit Kappa Group har cirka 47 000 ansatte ved 355 produksjonsenheter i 36 land, og i 2022 var omsetningen på 12,8 milliarder euro.

Smurfit Kappa Norge