Smurfit Kappa er inkludert i TIMEs rangering for ‘World’s Best Companies’

Smurfit Kappa er inkludert i TIMEs rangering for ‘World’s Best Companies’

Emballasjelederen har også blitt oppført på Sustainability Magazines "Top 100 Companies", noe som reflekterer pågående innsats mot langvarige mål om å drive endring og støtte en grønnere planet.

DUBLIN – Smurfit Kappa kunngjør i dag at den har blitt kåret til TIMEs liste over "Verdens beste selskaper" og Sustainability Magazines "Topp 100 selskaper", to globale anerkjennelser som understreker selskapets urokkelige forpliktelse til bærekraft, miljøansvar og selskapsstyring.

TIMEs "World's Best Companies"

Smurfit Kappa har fått en ettertraktet plass på TIME og markedsundersøkelsesfirmaet Statistas liste over "World's Best Companies", en uavhengig anerkjennelse av betydelige prestasjoner innen medarbeidertilfredshet, inntektsvekst og bærekraft. Smurfit Kappas inkludering er basert på sterke resultater gjennom omfattende medarbeiderundersøkelsesresultater, inntektsvekst og datapunkter knyttet til alle tre dimensjonene av ESG (miljø, sosial og styring).

Sustainability Magazines “Top 100 Companies”

Topp 100 bærekraftige selskaper-listen, utarbeidet årlig av Sustainability Magazine, anerkjenner selskaper som har vist eksemplarisk forpliktelse til bærekraftig forretningspraksis, miljøforvaltning og sosialt ansvar. Som det eneste inkluderte selskapet innen bølgepappemballasje, viser denne prestasjonen hvordan Smurfit Kappa driver endring i emballasjesektoren og befester sitt rykte som en leder innen bærekraftig virksomhet.

Smurfit Kappas inkludering i begge listene vitner om deres forpliktelse til bærekraft og demonstrerer hvordan selskaper kan oppnå vekst samtidig som de fortsetter å drive meningsfull endring.

Garrett Quinn, Chief Sustainability Officer hos Smurfit Kappa, kommenterte: - Vi er stolte av denne doble anerkjennelsen og over å være blant globale ledere innen bærekraftig drift og ytelse. Bærekraft er kjernen i alt vi tenker og gjør, og skaper langsiktig verdi for alle våre interessenter. Som et 'verdens beste selskap' er vi forpliktet til å gjøre det rette for våre mennesker, våre lokalsamfunn og vårt miljø, gjennom produkter og prosesser som utgjør en reell forskjell for våre kunder og på tvers av verdikjeden vår."

For å sikre en meningsfull og positiv innvirkning er Smurfit Kappas bærekraftsforpliktelser i tråd med FNs 2030 Sustainable Development Goals (SDG). For mer informasjon, se den siste SDG-rapporten, Smurfit-Kappa-UN-SDG-Report-2022

For mer informasjon om Smurfit Kappas bærekraftinitiativer, vennligst besøk https://www.smurfitkappa.com/sustainability.

Smurfit Kappa, et FTSE 100-selskap en av verdens ledende leverandører av papirbaserte emballeringsløsninger, med ca. 47 000 ansatte fordelt på 355 produksjonssteder i 36 land og hadde en omsetning på rundt 12,8 milliarder euro i 2022. Smurfit Kappa dekker hele kjeden fra papirproduksjon til design og produksjon av selgende, effektiv og innovativ emballasje og produkter i bølgepapp og solid papp.

Smurfit Kappa Scandinavia er en del av Smurfit Kappas emballasjedivisjon med cirka 1420 ansatte ved virksomhetene i Norge, Sverige og Danmark og med en omsetning på 485 millioner euro i 2022.

Smurfit Kappas emballasje er resirkulerbar, 100 % biologisk nedbrytbar og bærekraftig produsert, noe som forbedrer våre kunders miljøfotavtrykk.

Vi har en stolt tradisjon for å støtte sosiale, miljø- og samfunnsinitiativer i landene der vi opererer. Gjennom disse prosjektene støtter vi FNs bærekraftsmål, med fokus på hvor vi tror vi kan ha størst effekt.

Les mer: smurfitkappa.no

Følg: LinkedIn | Twitter | Facebook | YouTube