Denne løsningen brukes av tsjekkisk håndverksbryggeri, Pivovar Clock.

Smurfit Kappa lanserer ekstra TopClip emballasjesystem for mindre merker

Smurfit Kappa lanserer et nytt emballasjesystem for det bærekraftige produktet TopClip, en papirbasert erstatning for plast når drikkeemballasje skal pakkes sammen. Dette emballasjesystemet, som er utviklet for mindre virksomheter og merker, er et resultat av lanseringen av høyhastighetsmaskinen i samarbeid med KHS i fjor. Det supplerer utvalget av Smurfit Kappas ende-til-ende-løsninger for TopClip ved å gjøre produktet egnet for alle drikkevareprodusenter uansett størrelse.

Lanseringen av denne nye emballasjeløsningen, og implementeringen av den hos det tsjekkiske bryggeriet Pivovar Clock, gjør at emballasjeprodusenten er valgt til å levere det innovative og papirbaserte produktet TopClip for 500 ml bokser. Pivovar Clock er et moderne og kreativt bryggeri som blir lagt merke til i bransjen på grunn av sin tidlige innføring av bærekraftig teknologi. Bryggeriet bruker den nyeste dampteknologien og lokale ingredienser i produksjonen.

Nå har Smurfit Kappa lansert totalløsninger, inkludert automasjon, til alle drikkevareprodusenter uavhengig av form og størrelse. Det blir et viktig ledd i utrullingen av TopClip til mange forskjellige merker. Med denne implementeringen har Smurfit Kappa vist at selskapet satser på TopClip, både for store globale merker som krever raske maskiner, og for mindre håndverksbryggerier.

TopClip inneholder ikke plast og er 100 % fornybar, resirkulerbar og biologisk nedbrytbar. Det gir 30 % lavere karbonavtrykk sammenlignet med hvis boksene pakkes i plast. Og siden det kreves mindre materialer for å produsere TopClip og produktet ikke bruker lim, er det betydelig mer bærekraftig enn andre liknende emballasjeløsninger på markedet, samtidig som det gir en førsteklasses kundeopplevelse med gode markedsføringsmuligheter.

Jiří Andrš, administrerende direktør for Pivovar Clock, er svært fornøyd med nyheten og sier: «Vi har alltid fokus på å bruke de beste råvarene når vi brygger øl. Vi ønsker å ha den samme standarden gjennom hele virksomheten, og med TopClip-løsningen fra Smurfit Kappa får vi et nytt og bærekraftig alternativ, vi kan fortsette å gi kundene en god opplevelse og vi får gode muligheter til å markedsføre oss.»

«Pivovar Clock har fokus på å redusere karbonavtrykket, og ved å velge TopClip oppfyller vi også miljømålene våre ved å redusere bruken av engangsplast.»

Arco Berkenbosch, ansvarlig for innovasjon og utvikling i Smurfit Kappa Europa, sier følgende om nyheten: «Vi er veldig glade for å kunne samarbeide med Pivovar Clock ved å tilby kundene deres det nyeste innen innovative og bærekraftige emballasjeløsninger. Enten du er en stor eller liten drikkeprodusent, finnes det en versjon av TopClip som passer for deg.»

«Med vår portefølje av maskinløsninger kan Smurfit Kappa tilby en totalpakke for å redusere karbonavtrykket og øke salget», avslutter Berkenbosch.

Denne nyheten betyr at TopClip, som allerede har vært tilgjengelig i Storbritannia og Nederland hos andre merker, nå blir tilgjengelig for forbrukere i Tsjekkia, Polen og Slovakia.

TopClip er en del av Smurfit Kappas Better Planet Packaging, en portefølje av innovative emballasjeløsninger som er mer bærekraftige, og som alltid lages av fornybare og resirkulerbare råmaterialer.

Smurfit Kappa er en av verdens ledende produsenter av papirbasert emballasje

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massivpapp, samt effektive maskinløsninger. I nært samarbeid med våre kunder tar vi frem innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som fremmer kundens varemerke. Vi har produksjon og salg rundt om i Norge og Sverige.

Smurfit Kappa Group har rundt 46 000 ansatte ved cirka 350 produksjonssteder i 35 land, og omsatte for 8,5 milliarder euro i 2020.

Les mer: smurfitkappa.no og smurfitkappa.se

Følg: LinkedIn | Twitter | Facebook | YouTube

Smurfit Kappa Pressoffice

Pressekontakt Salgsdirektør Smurfit Kappa Norge +47 905 95 966

Pressekontakt Administrerende Direktør Smurfit Kappa Norge +47 970 74 309

Smurfit Kappa er en av verdens ledende produsenter av papirbasert emballasje

Smurfit Kappa Norge er den norske emballasjevirksomheten i Smurfit Kappa Group. Vi tilbyr emballasje og produkter i bølgepapp og massiv papp, samt effektive emballasjeløsninger. I nært samarbeide med våre kunder utvikler vi innovative, kostnadseffektive og attraktiv emballasje, produkter og displayer som styrker kundens varemerke. Vi har produksjon i Scandinavia.

Smurfit Kappa Group har cirka 47 000 ansatte ved 355 produksjonsenheter i 36 land, og i 2022 var omsetningen på 12,8 milliarder euro.

Smurfit Kappa Norge