Bred faggruppe ser på forbedringer f.v. : Jonas Østnes, Mona Solvoll, Audrey Delaporte Pedersen, Ida Tabak, Karoline Smådal, Kristin Brimi, Kristiane Aataigen, Carina Elise Godou, Amanda Schjøtt, Olga Stautsberg, Gisle A. Gjevestad Agledahl.

Nordic Screens inviterer bransjen til opprydning

Rotete. Silobasert. Vanskelig å sammenligne. Umulig å kontrollere. En jungel. Slik oppleves ofte rapportene fra kampanjer og satsinger på sosiale medier. Kommunikasjonsbyrået Nordic Screens tar nå et bredt bransje-initiativ for å rydde opp og skape bedre forståelse for best mulig bruk av de nye kanalene.

Et ekspertutvalg med representanter for annonsører, mediebyråer, plattformer, influencere, management, rådgivere, meningsmålere og utdanningsmiljøer skal møtes regelmessig med mål om å snakke sammen og bli enige om hvor skoen trykker og hva som kan gjøres.

• For 30 år siden var jeg med på en tilsvarende prosess som ryddet kraftig opp i TV-bransjen og etablerte en slags felles «valuta» som har vært nyttig for alle. Nå er det behov for noe av det samme når det gjelder sosiale medier, sier daglig leder Nils Ketil Andresen i Nordic Screens.

Sterke navn og miljøer er med i ekspertutvalget: Daglig leder Kristin Brimi i Mediebyråforeningen, fagdirektør Håvard Kvernaas Bakken i ANFO, head of influencer marketing Ida Tabak, Publicis Gruppen, head of agency partnerships Amanda Schjøtt og customer success manager, Olga Stautsberg, Inzpire.me, daglig leder Carina Godou, Now Media, prosjektleder Jonas Østnes, Kantar, førsteamanuensis Mona Solvoll og førsteamanuensis Håvard Huse fra Handelshøyskolen BI, Influencer Kristiane Aataigen, kjent som Snillegucci og journalist og programleder Gisle A. Gjevestad Agledahl. Fra Nordic Screens deltar talentsjef Karoline Smådal og analysesjef Audrey Delaporte Pedersen.

Den nye TV-bransjen

• Sosiale medier er i grunnen den nye TV-bransjen for de yngre målgruppene, men den mangler mye på tilby samme struktur. Det er behov for å profesjonalisere bransjen og bli dypere kjent med målgruppen. Mer transparens er viktig og vi håper at en uavhengig faggruppe som dette kan bidra til å løfte og strukturere, sier Delaporte.

Nordic Screens er et kommunikasjonsbyrå som er spesialister på barn, unge og unge voksne. Sosiale medier og video står sentralt i nesten all kommunikasjon i vår tid og opprettelsen av en uavhengig faggruppe skjer i håp om at initiativet skal bidra til å løfte og strukturere bransjen.

Nordic Screens er et kommunikasjonsbyrå som hjelper kundene til nå fram, engasjere og skape effekt.

Vi er spesielt kjent for en rekke vellykkede konsepter, kampanjer og undervisningstilbud overfor målgruppene barn, unge og unge voksne.

Nordic screens er organisert i to enheter:

simpl tilbyr kampanjer for merkevarer, samarbeid med kjente profiler, kreativ utvikling og innholdsproduksjon. Les mer. Nordic Family tilbyr samarbeid om utvikling av verdibasert innhold og digitale læremidler. Les mer.

Nordic Screens jobber med merkevarer, medie- og PR-byråer, organisasjoner og myndigheter som ønsker å kommunisere ungt og effektivt. Gode ideer, sterke historier, verdibasert innhold - dette kjennetegner Nordic Screens.

Nils Ketil Andresen

Daglig leder 911 36 338