Erika Norwich slipper «Usynlig»

Erika Norwich slipper «Usynlig»

Den talentfulle unge artisten, låtskriveren og TikTok-fenomenet Erika Norwich, følger opp EPen «Fra hjertet til hodet og ut» med sterke og viktige «Usynlig».

Med en betydelig følgerskare på TikTok har Erika raskt etablert seg som en spennende artist og en unik låtskriver, og belyser nå en viktig del av norsk virkelighet med sin ferske singel. Inspirert av en annens historie gir Norwich lytterne et innblikk i hverdagens utfordringer i det norske helsevesenet. Med sin tankevekkende tekst tar «Usynlig» oss med på en følelsesmessig reise som kaster lys over styrken vi finner i fellesskapet.

«Låta er en fortelling om en jente som ikke har det bra psykisk, og som ser på selvmord som eneste utvei. Mitt budskap med låta er å både få frem hvordan det er å være henne, og hvordan det er for en far å miste datteren sin til selvmord. I tillegg er det et lite rop om hjelp til det norske helsevesen, på vegne av alle som ikke får den hjelpen de trenger.» – forteller Erika Norwich.

Erika Norwichs musikk er en refleksjon av ekte følelser, og med «Usynlig» kommer hun som vanlig et kraftfullt budskap.

«I det siste har jeg lest og hørt om veldig mange selvmordssaker, og jeg får hele tiden meldinger av både barn og ungdommer med selvmordstanker. Hjertet mitt brenner for de som sliter psykisk og som opplever å ikke bli forstått eller ikke få den hjelpen de trenger. Og ikke minst for de som har mistet en av sine nære til selvmord, og som sitter igjen med skyldfølelse, sorg og masse spørsmål. – fortsetter Erika Norwich.

Den unge trønderen er opptatt av at hennes musikk skal bety noe, og har for vane å skrive om de vanskelige tingene, med et håp om at det kan hjelpe de som trenger hjelp.

«Dette er et tema jeg har skrevet mye om, da jeg for noen år tilbake kunne relatere til mye av det jeg synger om og det å ha selvmordstanker. Jeg var en av de som fikk hjelp, og nå har jeg hatt det bra i flere år. Da jeg satt ved pianoet og skulle skrive om dette temaet, var det vanskelig å skrive i førstepersonsperspektiv. Derfor valgte jeg å skrive en fiksjonell historie som både visualiserer en realitet og mine egne tanker. Det er en låt som jeg tror mange (desverre) vil kjenne seg igjen i, men forhåpentligvis også finne trøst og forståelse i.» – legger Erika Norwich til.

Låten er skrevet av Erika selv, og produsert av Ole Hartz.

«Det er mange som ikke tør å be om hjelp, og når de ber om hjelp så blir de ikke tatt på alvor. Er man i en sårbar situasjon, kan et avslag være det vondeste som finnes, og svært ødeleggende for psyken. Jeg vil at de som er i en slik situasjon skal vite at de ikke er alene om å være alene, og at det ikke er de som er problemet. Snakk med noen rundt deg, og finn motivasjon, håp og tålmodighet i noe du brenner for.» – avslutter Erika Norwich

«Usynlig»er ute fredag 24.november.