PandaPanda og Klikkmonopolet

PandaPanda slipper låt med Klikkmonopolet

«Vet ikke om vi vil kalle det en kritisk låt, men det er jo litt gøy da» - PandaPanda

Om du har kikket på topplistene på Spotify det siste året har du garantert sett og hørt PandaPanda. Debutsingelen «Det eneste jeg vil er å ha det fett» klatret rett til fjerdeplassen på topplisten i Norge, og kort tid etter lå de på listene igjen med Broiler-samarbeidet «IDIOT». Nå er de tilbake med «Bootycall Problem» med Klikkmonopolet.

«Vi håper den treffer de som digger fest, og som kanskje er en del av den «ukulturen» rundt at alt handler om å få seg et ligg på byen. Vet ikke om vi vil kalle det en kritisk låt, men det er jo litt gøy da» - PandaPanda

Låten kom til live ved en tilfeldighet – Klikkmonopolet fikk studio i samme bygg som PandaPanda.

«Vi kjente han ene fra før av, så vi hitta han bare opp og satt en session. Håper folk kan ha det gøy med denne låten, og bruke den til fest, moro og fanteri!» - PandaPanda

«Bootycall Problem» er ute fredag 10. november.

______

Den svart og hvitt-kledde duoen, som av den grunn ble døpt PandaPanda, møttes på musikkskolen LIMPI i 2020 og har siden den gang sittet sammen i studio for å produsere og skrive låter for seg selv og andre. Med catchy refreng, lekne vokaler og mye trøkk, har Pandaene en unik evne til smelte elementene sammen med ekte og nære historier - pakket inn i en god dose Panda-humor. Men lekenheten, glimtet i øyet og den uhøytidelige tilnærmingen som ligger bak musikken går på ingen måte på kompromiss med kvaliteten.

PandaPanda består av Erlend Torheim fra Stavanger, som har spilt i band siden barneskolen og har en ingeniørmaster i baklomma, og Ferdinann West fra Oslo som selvlært produsent og låtskriver allerede har produsert et album. Med inspirasjon hentet fra blant annet Ballinciaga, Beathoven, Roc Boyz og Broiler leverer de norsk pop på sitt beste – låter som smeller til både hverdag og fest. Som passer til mørke klubber og hovedscenen på Stavernfestivalen. PandaPanda er to pandaer som er klare for eventyr, og de har selvsagt et viktig mål – å gjøre mamma stolt på veien.