BRAVIA CORE gir den beste underholdningen til Sony BRAVIA XR TV-er

BRAVIA CORE tilbyr et bredt spekter av de nyeste filmutgivelsene, blockbusterne og klassikerne – alt inkludert med BRAVIA XR-TV-er. BRAVIA XR-eiere kan oppleve innholdet i Pure Stream – den beste bildekvaliteten du får strømmet.

BRAVIA CORE™ er laget i samarbeid med Sony Pictures Entertainment (SPE), og er plattformen der underholdning møter teknologi. Det er utviklet for å tilby utrolige spillefilmer og annet innhold av ypperste kvalitet til de som kjøper Sonys nyeste TV-er. Med spillefilmer allerede lastet ned på alle de nye BRAVIA XR-modellene, for eksempel som den nyeste MASTER Series A90J 4K HDR OLED og kommende X90J 4K HDR Full Array LED, kan brukerne nyte et utvalg av de nyeste SPE premium og klassiske titler[i], og den største IMAX® Enhance-kolleksjonen. BRAVIA CORE er den første i bransjen som tilbyr Pure Stream™-teknologi, som gir så å si tapsfri UHD BD kvalitet ved streaming med opp til 80 Mpbs[ii].

– Vi samler de beste filmprodusentene og de beste skuespillerne for å tilby spillefilmer til forbrukerne, gjennom Sonys brilliante teknologi, og brilliansen fra TV-ene våre. BRAVIA CORE-tjenesten, som er inkludert i hver BRAVIA XR-TV, gir den ultimate seeropplevelsen hjemme, sier Keith Le Goy, President for Worldwide Distribution and Networks hos Sony Pictures Television.

BRAVIA XR TV-eiere kan velge filmer fra et utvalgt på minst 300 titler, inkludert Venom, Petter Kanin, Ghostbusters, Blade Runner 2040 og Jumanji: The Next Level ved å bruke BRAVIA CORE-kreditt. Du får ti filmkreditter inkludert med A90J og Z9J TV-ene, og fem kreditter med resten av BRAVIA XR-modellene[iii]. I tillegg kan du abonnere på BRAVIA CORE for å få et fantastisk utvalg av filmer som du kan strømme til enhver tid, så mange ganger du vil, i opp til 4K HDR-kvalitet[iv].

– I fire år har vi jobbet for å finne ut av hvordan vi skal forestille oss hjemmeopplevelsen, og hvordan vi kan tilby stor, oppslukende teknologi som du vanligvis får på kino, sier Pete Wood, SVP New Media Distribution, Sony Pictures Entertainment.

– BRAVIA CORE er en fantastisk utenfor boksen-opplevelse. Du får det beste innholdet som studioet kan tilby, alt fra noen av våre beste og nyeste utgivelser, til Sonys beste klassikere, legger han til.

BRAVIA CORE gir tilgang til den største IMAX Enhanced filmkolleksjonen, for en virkelig oppslukende seeropplevelse hjemme. Optimalisert for BRAVIA XR gir den også forbedret IMAX®-bilde, og oppslukende lys av DTS.

– IMAX Enhanced er den beste måten å oppleve blockbuster underholdning på, uten å måtte dra på kino. Vi har jobbet tett med Sony Pictures og DTS for å «remastere» over 50 IMAX Enhanced-titler med så ekte bilde og lyd som mulig på Sony BRAVIA XR-enhetene. Vi er veldig begeistret for å kunne fortsette å utvide IMAX Enhanced-kolleksjonen på BRAVIA CORE, og kan nesten ikke vente med å gi mer av det forbrukerne liker ved IMAX til den beste strømmetjenesten og de beste underholdningsenhetene, sier Bruce Markoe, leder av IMAX Post, IMAX Corporation.

Innhold laget av IMAX-film eller sertifiserte kameraer, som Spider-man: Far from Home, har et utvidet sideforhold som er spesifikt designet for IMAX, og fyller mer av skjermen. Seere kan nyte en virkelig forbedret filmopplevelse hjemme, inkludert prisbelønte filmer (Little Women, A Beautiful Day in the Neighborhood), actionfylte, populære filmer (Bad Boys For Life, Baby Driver) og moro for hele familien (Hotel Transylvania, Smurfene: Den hemmelige landsbyen).

– Filmproduksjon har blitt veldig sofistikert, og takket være Sony BRAVIA XR-TV-er og -teknologi, kan du nå oppleve dette hjemme, legger Markoe til.

Med Studio Access, som er en del av BRAVIA CORE-pakken, kan seere få tilgang til ekstra ‘bak kamera’-filmer, intervjuer og mer.

BRAVIA CORE er tilgjengelig nå på alle BRAVIA XR-TV-er. BRAVIA XR er basert på den nye Cognitive Processor XR™, som har en fullstendig ny prosesseringsmetode som strekker seg lenger enn konvensjonell AI, designet for å gjenskape måten mennesker ser og hører på.

Les mer om BRAVIA CORE: https://www.sony.no/electronics/bravia-xr

[i] Antall og valg av titler kan endres.

[ii] BRAVIA CORE har Pure Stream™ som tilby streaming mellom 30 Mbps og 80 Mbps. For å få tilgang til Pure Stream™ med 30 Mbps, må du ha minst 43 Mbps internett. For å få tilgang til den høyeste kvaliteten av Pure Stream™ med 80 Mbps, må du ha minimum fart på 115 Mbps. BRAVIA CORE er ikke ansvarlig for internettrestriksjoner eller tilgjengelige bredbånd. Internettleverandørens restriksjoner og vilkår gjelder.

[iii] A80J, A83J, A84J, X95J, X90J, X92J, X93J og X94J.

[iv] Midlertidig tilgang til Subscription Video-on-Demand gir 24 måneder med BRAVIA CORE Subscription Video-on-Demand for Z9J og A90J eller 12 måneder for A80J, A83J, A84J, X95J, X90J, X92J, X93J og X94J. Abonnementsperioden begynner fra du registrerer BRAVIA CORE-brukeren. Ved slutten av abonnementsperioden som følger TV-en, vil innhold gjennom Subscription Video-On-Demand opphøre. Enhver fornyelse vil være underlagt avtale med leverandøren av BRAVIA CORE-tjenesten, og er underlagt gjeldende vilkår og betingelser for denne tjenesten.

• tv

Sony Corporation er ansvarlig for Electronics Products & Solutions (EP&S)-virksomheten hos Sony Group. Med visjonen om å "fortsette å levere Kando og Anshin til folk og samfunn over hele verden gjennom jakten på teknologi og nye utfordringer", vil Sony skape produkter og tjenester som hjemmeunderholdning og lyd, bilder og mobilkomunnikasjon. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609