Jyruen satt for Sony World Photography Awards 2020

• Eksperter fra hele feltet med på å anerkjenne verdens beste fotografer
  • Nye bilder fra konkurransen tilgjengelige via www.worldphoto.org/press

London, 1. oktober 2019: Juryen for Sony World Photography Awards 2020 er i dag offentliggjort av skaperne av konkurransen, World Photography Organisation.

Den internasjonalt anerkjente prisutdelingen er gratis å melde seg på, og en kjempemulighet for alle typer fotografer på ulike nivåer. Juryen for konkurransen i 2020 er sammensatt av eksperter fra hele bransjen, og kommer fra ulike sektorer som museer, gallerier og media. Konkurransen tilbyr en uslåelig plattform for både vinnere og nominerte til å vise frem sitt arbeid og motta anerkjennelse. Dette er konkurransen der tidligere deltakere har fått utstillinger på gallerier og bred mediedekning for sine bidrag.

Den profesjonelle konkurransen vurderes på bakgrunn av fotografiserier, og finnes for ulike kunstnere fra hele ti ulike kategorier. Denne konkurransen blir vurdert av:

Claudi Carreras Guillén – uavhengig kunstner, redaktør og kulturpersonlighet

Touria El Glaoui – Founding Director av 1-54 Contemporary African Art Fair

Katie Hollander – Director, Annenberg Space for Photography

Gwen Lee – Director, Singapore International Photography Festival

Brent Lewis – Photo Editor, The New York Times / Co-Founder, Diversify Photo.

Juryen vil bli ledet av billedredaktøren, kuratoren og konsulenten Mike Trow for tredje året på rad – som igjen vil bidra med den brede erfaringen og kunnskapen han har om konkurransens historie og utvikling. Trow vil også kurere utstillingen for Sony World Photography Awards 2020.

De to konkurransene Open og Youth vil bli ledet av Gisela Kayser – Managing Director og Artistic Director, Freundeskreis Willy-Brandt-Haus e.V., Berlin. Tim Clark –kurator, skribent og Editor in Chief 1000 Words leder studentkonkurransen i den kommende utdelingen.

Alle bidrag er kostnadsfrie gjennom www.worldphoto.org og fristen for innsending er:

●Youth competition: Siste dag i hver måned fra juni - desember 2019

●Student competition: 29. november, 2019

●Open competition / National Awards: 7. januar, 2020

●Professional competition: 14. januar, 2020

Dommerne møtes i London i januar for å diskutere bidragene, og den første listen over nominerte vil bli annonsert 4. februar, 2020. Alt av innsendte bidrag vil bli vurdert anonymt. I 2019 var det 327 000 påmeldte bidrag fra 195 ulike land og territorier.

Bilder er tilgjengelige for nedlastning fra www.worldphoto.org/press.

Fullstendig oversikt over ulike steder å få med seg 2019 Sony World Photography Awards Exhibition kan finnes på: https://www.worldphoto.org/sony-world-photography-awards/travelling-exhibition

2020 Competition deadlines

●Youth competition: Siste dag i hver måned fra juni - desember 2019

●Student competition: 29. november, 2019

●Open competition / National Awards: 7. januar, 2020

●Professional competition: 14. januar, 2020

About World Photography Organisation
The World Photography Organisation is a global platform for photography initiatives. Working across up to 180 countries, our aim is to raise the level of conversation around photography by celebrating the best imagery and photographers on the planet. We pride ourselves on building lasting relationships with both individual photographers as well as our industry-leading partners around the world. The World Photography Organisation hosts a year-round portfolio of events including the Sony World Photography Awards, one of the world’s leading photography competitions, and PHOTOFAIRS, leading international art fairs dedicated to photography. For more details see www.worldphoto.org

Om Sony Corporation
Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081