Sony feirer ny rekord på EISA 2019 og førsteplass innen Foto-innovasjon

Sony er stolte over å annonsere at de har mottatt hele syv priser fra det prestisjefylte Expert Imaging and Sound Association (EISA), inkludert deres første seier i kategorien Foto-innovasjon. Bestående av 55 publikasjoner fra 29 land fra ulike deler av verden er EISA anerkjent internasjonalt for sin ekspertise innenfor forbrukerteknologi. Sony er beæret over å bli anerkjent for sin innovasjon innenfor elektronikkindustrien.

EISA FOTO-INNOVASJON 2019-2020

Sony Real-time Eye AF

Sonys nyeste sanntids autofokus-algoritmer er et paradigmeskifte. Den forbedrede Real-time Eye AF fokuserer presist på en persons øyne, eller til og med på dyr med Real-time Animal Eye AF-funksjonen. I kontinuerlig fokusmodus holder Real-time Eye AF fokus på et bevegelig motiv selv når deler av ansiktet er midlertidig tildekket eller snudd bort fra kameraet. De AI-drevne forbedringene leverer også nøyaktig og pålitelig følgefokus for bevegelige motiver. Sanntids følgefokus gjenkjenner hele kroppen og endrer fokusområde sømløst mellom ansiktet og øynene. Dette lar sportsfotografer pålitelig følge uforutsigbare motivbevegelser, og stole på at AF-systemet får alle bilder i fokus.

EISA VIDVINKELOBJEKTIV 2019-2020

Sony FE 24mm F1.4 GM

Sony FE 24mm F1.4 GM er et fastobjektiv av fremste kvalitet som leverer utrolig skarpe bilder både i sentrum og i kantene av bildeflaten, selv ved største blender f/1,4. Den optiske designen omfatter flere spesialelementer for å sikre enestående bildekvalitet, mens 11 blenderlameller leverer en sirkulær lysåpning for vakre, uskarpe bakgrunner. Den kraftige DD SSM-motoren sikrer svært rask, presis og stillegående fokusering, mens korteste fokusavstand på 24 cm kan brukes til nærbilder med spektakulære perspektiver. Det er også imponerende at dette objektivet er det mest kompakte og letteste i sin klasse, og i stand til å undertrykke koma, falsk lys i lengderetning på bilder av stjernehimmel.

EISA PORTRETTOBJEKTIV 2019-2020

Sony FE 135mm F1.8 GM

Sony FE 135mm F1.8 GM er et bemerkelsesverdig objektiv. Det er ekstremt skarpt fra sentrum til hjørner, samtidig som det gjengir nydelige, myke bakgrunner og høylys utenfor fokus, med eksepsjonelle bilder som resultat. Med sin støv- og sprutsikre konstruksjon er det bygd for å yte under vanskelige værforhold, mens den tradisjonelle blenderringen gir enkel og intuitiv håndtering. Det egner seg også for nærbilder, med en nærgrense på 70 cm som gir 0,25x forstørrelsesfaktor. Sist, men ikke minst, byr de kraftige fokusmotorene rask, nøyaktig og stillegående fokusering også av bevegelige motiver.

EISA TELEFOTO-OBJEKTIV 2019-2020

Sony FE 400mm F2.8 GM OSS

Sonys første lyssterke E-mount telefoto fastobjektiv er blant de letteste i sin klasse, takket være en innovativ optisk design med tre fluorittelementer og komponenter av magnesiumlegering. Takket være færre linseelementer foran i objektivsylinderen, er objektivet perfekt balansert. Det kombinerer fremragende bildekvalitet med ekstraordinær fokushastighet og presisjon fra to høyhastighets XD lineærmotorer. 11 sirkulære blenderlameller produserer vakre uskarpe bakgrunner. FE 400mm F2.8 GM OSS er også kompatibel med Sonys 1,4x og 2,0x E-mount telekonvertere for enda lenger rekkevidde.

EISA FOTO/VIDEO-KAMERA 2019-2020 (med Home Theatre Video & Display Expert Group)

Sony α6400

For innholdsprodusenter som like gjerne tar video som stillbilder, inneholder Sony α6400 et imponerende knippe verktøy i sitt kompakte, beskjedne ytre. Fremste egenskap er utvilsomt Sonys innovative sanntids følgefokus med Real-time Eye AF, som holder motivet skarpt og i fokus uansett hvordan det flytter seg rundt i bildeflaten. Andre avanserte videofunksjoner er 4K opptak med høy dynamikk, S-Log-profiler for profesjonell fargegradasjon, en oppfellbar skjerm som kan rettes fremover for vlogging, og en mikrofoninngang for lydopptak av høy kvalitet. Dessuten vil fotografer verdsette det utmerkede kvaliteten fra kameraets 24-megapiksler bildefiler.

EISA KOMPAKTKAMERA 2019-2020

Sony Cyber-shot RX100 VI

Sony Cyber-shot RX100 VI samler banebrytende bildeteknologi i et svært kompakt kamera med nedfellbar elektronisk søker og integrert blitz. Med en zoom tilsvarende 24–200mm byr det på all den fleksibiliteten du trenger, spesielt på reise. Bildebrikken på 20,1 megapiksler leverer rikelig med detaljer, mens kameraet klarer 24 bilder i sekundet for action-motiver. Med den svært raske og nøyaktige øyefokuseringen blir portretter knivskarpe. Kameraet byr også på imponerende videoegenskaper, som 4K video og superlangsom film. Med trådløs teknologi som Bluetooth, NFC og Wi-Fi kobler du det sømløst til smarttelefon eller nettbrett.

EISA BESTE STØYDEMPENDE HODETELEFONER 2019-2020

Sony WH-1000XM3

Sonys flaggskip innenfor støydempende hodetelefoner, WH-1000XM3, skilter med nytt og forbedret design, og gir en tilpasset opplevelse for alle brukere og er like komfortable på langdistanseflygninger som til daglig pendling. Den enestående støydempende teknologien har omtrent fire ganger bedre signalprosesseringsytelse enn forgjengeren, og tilpasser seg også forskjellige lufttrykk. Endring av volum og sang gjøres enkelt med touchpaden på høyresiden, og flere funksjoner kan personaliseres på Sony Headphones Connect-appen. Batteriet varer i opptil 30 timer på én lading (med støydempingen aktivert), og en rask ti minutters lading vil gi deg fem ekstra timer med lytting. WH-1000XM3 kommer med reisefutural, ladekabel, hodetelefonkabel og flyadapter.

Om Sony Corporation
Sony Corporation er et kreativt underholdningsselskap med et solid teknologisk fundament. Med alt fra tjenester som spill og nettverk til musikk, film, elektronikk og finans er Sonys formål å fylle verdenssamfunnet med følelser gjennom kreativitet og teknologi. For mer informasjon, besøk http://www.sony.net/.

Jostein Granås

PR-ansvarlig Sony Norge 40477081